Morgonuppdatering.

Bara 60 dagar kvar till BF!

Dags för morgonenes uppdatering innan jag återigen kryper undet täcket och sover bort ett par timmar.
Detta tänker jag göra, då min hals ser ut som om den försöker utveckla ngn form av halsfluss och jag vill inte ha det. Det ser ut som om jag har vita kockor som sitter fast i halsen....
Har försökt skrapa loss dem... men de sitter fast. Svullen och blåsor oxå.
Drack kokhett te i morse i försök att bränna bort skiten, och brände mig... det gjorde jag... men jag tvivlar på att det hade den läkande effekt jag inbillat mig.
Så då testar jag nästa sak... sova bort skiten.



Talade med Emilias blivande lärare idag.
På måndag, när de ändå är lediga från skolan här i väsby, så skall vi hälsa på i deras nya klass.
Det är så lustigt... mentaliteten på landet....
De två barn som bor längre in.... Sebastian och ngt.... har redan talat vitt och brett om Emi och Oli... trots att vi aldrig lyckats få till en träff med dem :-)

Nu i helgen tänker jag lämna ut min email, så vi iaf kan börja ha kontakt. De är så upptagna på helgerna, och aldrig hemma.... och vi har hittills bara varit där på helger. Så trots att hela sommaren och hösten gått... så har vi inte träffat resten av familjen... bara pappa Thomas.
Men den dagen kommer nog den med.

Något sex blev det inte igår.
Orkade inte...
Jag höll mig vaken hela dagen, men på kvällen så höll jag på att somna vid matbordet.
En liten dust med Farfar som högljutt tänkte vägra äta fiskbullar.... han får äta vad han vill, men han får inte gnälla som en unge om det när jag försöker få kidsen att äta fisk.
De var och storhandlade igår oxå... på sitt egna spec vis... så det blir till att storhandla med maken igen så vi får hem den mat som behövs.
Skall göra matlista oxå, så de vet att jag tänkt använda ingredienserna till andra saker än hundmat.
Fruktansvärt irriterande att vi inte har tillgång till en fungerande ungn dock.... eller micro. All tillagning måste ske stekt eller kokt.
- " I har en jättebra ugn som vi kan låna om du vill tillaga ngt i ugn eller baka"
Mmmmmm.... jag springer mer än gärna land och rike runt.. nä, då bakar jag när jag kommer ut till stugan ;-)

Skrik I ja.... hon är en go dam.
Snuskigt läsktigt lik min farmor i sättet så hon går mig på nerverna. Samma okänsliga sätt att tilltala folk, kritisera folk genom att inte tänka sig för vad hon säger samt att bara höra det hon vill höra.
Högljutt debatterar hon om sina saker, och min stackars svärmor bara följer med.
Varje dag skall det promeneras, vilket faktiskt är bra... men om min svärmor faktiskt råkar jobba, så skall hon ha en utförlig redovisning på var, när hur och varför hon gör det... och när var hur och varför hon kommer hem.
Även om hon kommer kl 11 eller 14 så blir hon förvåndad när A inte står färdig klädd för promis....
Lider som fan med A... hon måste lära sig säga nej....

Nu... ska jag sova ;-)
Skriver mer i em.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0