I´m back!

Ja....
Var nere hos barnmorskan idag.... tog bilen dit....
Jag skulle verkligen göra vad som helst för en bil som den vi hade förut. Där förarsätet åker bak när man stannar bilen, och fram när man startar den.
Det börjar nämligen bli väldigt jobbigt att sitta i bilen, men det hade underlättat vid de tillfällen jag måste ta mig någonstans.

När jag kom ner till MVC så är alla parkeringar där upptagna.
Av byttkillarnas bilar!!
Inte klaga för det kanske, då de faktiskt betalar som alla andra, så de har rätt att stå där.
Däremot finns det ingen ledig parkering förrän vid bortre parkeringen och där var parkeringsautomaten ur funktion!!!!!
Så den enda fungerande automaten fanns nästan borta vid ingången till MVC.
ARG som ett bi insåg jag att JAG aldrig skulle hinna i tid om jag parkerade där, gick till automaten, gick tillbaka för att sedan gå tillbaka en gång till.
Det tar ju evigheter för mig att ta sig ngn stans (saknar faktiskt att kunna stressa emellanåt).

Åkte runt centrum ett tag och fann sedan en gratis parkering ute på vägen... 2 tim med pskiva. Då behövde jag inte gå så långt!

Underbara barnmorskan Caroline tog emot mig på utsatt tid, och mätte magen.
Den är nu uppe i 30 cm och Philippa har fortfarande huvudet neråt. Högt men neråt.
Hjärtljuden låg på 155 (tjejklappningar) och hon håller som vanligt till på den högra sidan med kroppen.
Det förklarar varför sparkarna ökar när jag ligger på den sidan :-)
Jag tog även mitt förnuft till fånga (även om det stretade emot av alla sina krafter) och skrev in mig på Karolinska som val av förlossningsplace.
Vill ha UAE, men måste inse att vi inte kommer flytta ut förrän hon är född.
Hemsk tanke... bo inneboende när hon kommer.... hugaligen!!

Det börjar bli dags att montera ihop sängen för att kolla att alla skruvar och dyl finns kvar. Måste även köpa en madrass och sängkläder. Ett bärsele vill jag ha, alternativt en sådan där sjal som finns.
Det är verkligen en extremt hemsk känsla att inte ha ngt bebis rum att inreda tills hon kommer hem....
Men nu är situationen så här, så det är bara att gilla läget :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0