Flytta!

Idag är mitt tålamod nere i botten, aggressionen på helspänn och önskan att flytta enorm.
Inget speciellt har hänt, det är som alltid... bara svårare idag.
Två dagar kvar tills maken börjar jobba igen, och då är jag "ensam" tills barnen kommer hem.

Jag önskar man kunde skilja på vem det är som är förälder, husets regler och vem det är som ansvarar för barnens uppfostran. Nu känner jag mig mer som en person på besök..... vilket jag faktiskt är också, men jag är barnens mamma.
Frustrerande när orken inte finns till att duellera utan att kidsen ska bli drabbade av det....
Alla dessa konstiga resonemang och svar på saker... glad över att kidsen iaf trots allt ännu har möjligheten att sortera bort de mest galna påståenden..... men vissa saker vill de ju inte bara se....
Eller... vad sägs om utklädningstävling kl 23.30 när föräldrarna sagt att det är läggdags.
Vuxen som håller hemlisar tillsammans med barnen, i full vetskap om att det går emot vad som föräldrarna säger.
Tillrättavisningar som är helt åt skogen....
"Ta vodka och apelsinjuice mot sammandragningarna, det fick jag göra (för 34 år sedan)"

Galnast av allt... passiv rökning är INTE skadligt..... DEN kan iaf kidsen skilja på.

Blundar... står ut.
Trots virrvarret är jag övertygad om att det inte finns något bättre ställe att bo inneboende hos.... dagarna, månaderna som är kvar får mig dock att vilja gå i ide.....
Djupt andetag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0