Drömmar.

Drömmar e lustiga... de kan få en att göra konstiga saker i sömnen.
Jag pratade i natt.... eller... snarare skrek enl maken.
Tre drömmar har jag kvar i minnet:

1. Jag är i skolan, och ett gäng brudar har fått reda på min fobi för spindlar... De har en Tarantella med sig, och pressar upp mig i ett hörn.
Enl maken skrek jag: Ta bort den!! TA BORT DEN!!!!


2. Jag är återigen i skolan och letar desperat efter en toalett. Finner ingen, så jag sätter mig utanför i - vad jag tror - ett säkert hörn. Tittar upp och inser, när jag börjat kissa, att hela skolan praktiskt taget står och stirrar på mig.
Inget ljud vad jag vet.

3. Jag är med min make ute på promenad. Kommer till en by, och ser världens sötaste restaurang, rustad som ett riktigt gammalt texas ranch hus. Det är lunchdags så vi beslutar oss för att gå in och ta en bit mat.
Väl inne är det ingen personal, så vi söker oss ut mot köket där vi hör ljud.
Köket är fullt av smuts, råttskit och stinker avföring. Vi möts av en naken motbjudande gubbe som är redo att ta vår beställning på plats, samtidigt som han torkar av sina händer med en skitig trasa.
Vi tackar för oss, äcklade av uppsynen, och skall bara låna toaletten för att sedan bege oss därifrån.
Inne på toaletten finner jag en korg med döda hundvalpar i, samt fullt av hundskit.
Även denna toalett är angränsande till köket.
Vi går ut genom en annan dörr och kommer ut i Scandics (väsby) hotell lobby. Jag försöker berätta vad jag sett för tjejerna i receptionen med de tror mig inte.
Jag vänder mig desperat till min käre make och säger: Men jag såg döda hundvalpar på toaletten!


Så det min make upplevt, natten med mig, är att jag vänt och vridit mig stönandes... som jag brukar av det onda i höfterna. Samtidigt har jag ropat: Ta bort den och Men jag såg döda hundvalpar på toaletten.
Självfallet frågar min make när jag vaknar... om jag haft en upplevelserik natt.

Att jag drömt och talat i sömnen, förvånar mig inte. Maken har t o m lyckats spela in bevis på att jag snarkar!!! Men att jag minns alla tre drömmarna så tydligt fortfarande... när klockan nästan är 13 på dagen.
Det förvånar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0