Bommer....

Kidsen ska inte äta onyttigt.
Egentligen borde inte heller vi som föräldrar göra det, utan föregå med gott exempel.
Ibland blir det dock för mycket för denna feta gravida kvinna och jag använder all min makt i övertalning mot min make... och jag brukar då vinna.
Detta göms för kidsen, så de ej skall lockas av vårt dåliga omdöme.

I går var en sådan dag.
Kokosbollar...... mmmmm.... vaniljbullar.....mmmmmm
Allt äts dock inte upp och i morse får jag sovmorgon.
Detta resulterar i att dotra kommer in i vårt rum för att tala med mig....

Jag väcks av orden "Mamma!!!"
Vaknar i ett nafs av den vuxna tillsägande tonen som gör att jag genast hör att jag felat ngt.
När jag öppnar ögonen ser jag hur hon håller asken med kokosbollar.
ooooppps!!!
He he
" Man får inte äta sånt här... .det är inte lördag. Fy vad dåligt av dig!!"

Bommer.... tillrättavisad av min 11 åriga dotter..... Nu ligger jag risigt till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0