Aha!

Tror faktiskt jag fick till det...
Jag menar inte nu att jag lyckats lista ut vad tidigare kryptiska beskrivning betyder, utan att jag lyckades finna en sida som förklarar (med bild) hur jag lägger upp maskor för att börja.
Ok.. inga tossisar, tänkte jag, men kanske en halsduk. Man måste ju börja någonstans :-)

Det blir ingen halsduk heller.
Det blir en filt.
En babyfilt till barnvagnen.
Inte för att jag gör efter ngt fint mönster, då jag bara listat ut hur man gör vanliga RM (=Räta maskor) och räknar med en intensiv kurs hos A-L i Suomi när jag kommer dit.
Då vill jag veta allt!
Avskyr att vilja göra ngt, men hindras av min egna okunskap!
Aaaaahhhh!!!
Finns det ngt mer frustrerande?

Sitta upp i sängen gick ju sådär.... men ligga och sticka går inte det heller.
Så det blev till att sätta sig i soffan.... skinnsoffan.
En fet, gravid, klimateriesymtomaktig, stickande kvinna sittandes i en skinnsoffa med hög koncentration och pungsvett som heter duga.
Inte trodde jag att stickning kunde vara så frustrerande.

Vanliga raggsockor har jag dock endast till nästa vinter på mig att lära mig... eller nej, inte ens det. Jag måste ju sticka upp ett helt lager "bra att ha sockor" till nästa vinter då vi bor på landet och kommer tillbringa mången tid utomhus och i slalombacken.
Där hjälper inga nylonstrumpbyxor inte....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0