Snökaos!

I höstas stod rönnbärsträden praktfulla med rönnbär och visade klart och tydligt att vintern som komma skall, kommer vara kall och med mycket snö.
Som skrocken alltid varit!
När snön sedan faller, så stannar den.
Och det snöar mer.... och mer....och mer.

Ändå, så står det i tidningarna varje dag efter snöfall... SNÖKAOS!
WTF????
Det är ju inte snökaos... Det är människorna som inte kan hantera snöfallen.
Som SBS när apparater inte fungerar!
När min generation var små.... så var denna form av snöfall inte alls ovanliga. Och jag har saknat snön enormt.
Varma somrar och kalla vintrar... det kan ju inte bli bättre.
Varför lamslås då hela Sverige av detta???
Det är för mig obegripligt!

Överallt ligger det snö i drivor, och lockar barnen att bygga kojor och tunnlar.... men de står öde.... för barnen idag vet inte hur man gör!!
Om inte Pippa varit i magen och begränsat mina rörelser, så hade iaf snödrivorna här i närheten varit fulla av hål. För att inte tala om den gigantiska snöhögen på Hemköps parkering... som gjord för ett riktigt snöslott!!

Men folk bara klagar och klagar. Inget är bra.
Varmt är för varmt. Kallt är för kallt.

Jag hoppas verkligen att Pippa kommer ut innan snön är borta! Detta enbart så jag kan få bygga lite snökojor och visa kidsen hur man gör (deras far är ju till föga hjälp när han jobbar hela dagarna).

Nu gott folk, så kan jag även förutspå att våren sakta med säkert kommer hit.
Detta för att jag hör fåglarna sjunga sina vårsånger!
Precis som rönnbären talade om hur vintern skulle bli... så sjunger de in våren.
Men... det tar fortfarande lång tid.

Januari börjar året,

februari kommer näst.

Mars april har knopp i håret,

maj och juni blommar mest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0