Planering är allt.

Får som sagt en väldans massa bra tips från mina vänner på FB.
Mycket av det gör att jag längtar ut ännu mer till vårt hus.... där kommer jag har sysslor att göra ensam och med kidsen i fan 50 år framöver.
Men en del saker kan jag ju göra här hemma oxå.
Panduro har rea har jag hört....
Men mitt förslag till maken; att jag skulle ta kortet och åka dit med kidsen för att shoppa, gick inte hem. Han följer med (läs: begränsar).

Men jag blev även påmind om saker jag ska fixa innan vi flyttar.
Saker att besälla :-)
Så nu har jag gått från att inte ha ngt att göra, till att ha massor att fixa.... exkl alla samtal om huset nu  när rösten funkar igen... ;-)

Sonen chockade mig en aning på utv samtalet igår.
När vi kom till punkten av vad han ville lära sig mer om....
T o m hans lärare blev lite paff av svaret, och tvingades erkänna att han faktiskt inte visste så mycket om det ämnet.
Afrikansk samhällsorientring och historia!
WTF!!!!
AFRIKANSK!!!
Även världens geografi ville han kunna mer av.....
När vi setat där som frågetecken ett tag kommer grunden till allt fram ... Fotboll.
På fotbollskanalen, där Oliwer på sista tiden varit bänkad, så har det varit Afrikanska ligan.
Med länder han inte vet ngt om alls.

Jag borde inte vara förvånad, och egentligen faktiskt glad över allt vad fotbollen öppnar upp för honom.... Men ALLT han gör är numera fotboll.
De har en "händelsebok" där de skriver om vad de gjort och dyl på helger... och där stod det bara om fotboll, fotboll och återigen fotboll.
Känner inte direkt att jag kan bidra med så mycket info där, så jag får väl istället söka efter SO HI och dyl om länderna istället.... det faller på min lott.
Super faktiskt... eftersom så mycket fallit bort när det gäller matte, historia och framför allt geografi ;-) Jag får lära mig på nytt igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0