NÄÄÄÄÄJ!

Min man... och min barnmorska... har gaddat ihop sig med alla andra i vår omgivning och finner att den mest logiska handlingen är att stanna kvar i cribben tills Pippa är ute.
Pippa... tycker att man om och om igen kan ge mamma falska förhoppningar om en flytt, och fortsätter krångla till och från.

Jag vill inte bo här... jag vill ha mitt egna hus.
Jag vill ha min egna ordning.
Jag vill ha möjligheten att tillaga och baka.
Jag vill ha vår
Jag vill plantera blommor
Jag vill fixa med sticklingar
Jag vill ha rörelsen tillbaka
Jag vill kunna köra bil obehindrat igen
Jag vill lägga mig ner på golvet och skrika då min make inte vill flytta nu, som det först var planerat.
Jag vill ha mina barn under samma tak när de sover
Jag vill ha en egen säng, eller åtminstånde en hårdare madrass.
Jag vill tänka på inredningsdetaljerna i form av ljus stakar och dyl.. inte tapeter.
Jag vill springa
Jag vill cykla
Jag vill gå i rask takt
Mao jag vill träna!!!
Jag vill kunna ta på mig strumpor obehindrat
Jag vill skynda mig
Jag vill ha vår (har jag sagt det?)
Jag vill titta på mina fingrar utan att se prinskorvar
Jag vill få på mig mina ringar igen
Jag vill kela med bebisen
Jag vill .... jag vill.... jag vill sova....

Tänk vad jag kommer uppskatta tillvaron när jag inte längre är gravid... och tänk vad jag kommer sakna tillvaron att vara gravid.

Dagens mage:


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Lugn snart så har du allt detta. Och minder mage på köpet. Väldigt fin förresten. Kram på dig

2010-02-08 @ 15:42:19
Postat av: Anonym

Fin mage!Fattar det jobbiga i situationen!

I övrigt är du ju inte stor!

Kram

2010-02-08 @ 15:45:20
Postat av: Anna

Från Anna förresten,som i Mikaelanna persson

2010-02-08 @ 15:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0