HERREGUD!!

HERREGUD!!!
Från och med idag måste jag dessutom gå med kidsen till skolan!!
De måste verkligen göra något åt det trafik kaos som blir uppe vid skolan när stressade föräldrar pressar sig förbi över allt för att släppa av barn, samt de som passerar på vägen utan skolbarn som kör som idioter.
Nu ska jag agera den bitch jag normalt är, och gå med kidsen upp till skolan.
Antalet bilar upp till "bergaplan" kommer jag räkna, samt anteckna reg nr på de som pressar sig fram och kör idiotiskt.
Varför?
Biltrafik är där förbjuden.
Och när det vid 8 tiden skall lämnas barn, blir det fullständig kaos där av föräldrar som skiter i att det är skolväg/gård. Bara de på smidigaste sätt kan droppa sina barn.
Jag vet... jag har faktiskt gjort det själv oxå... :-( Så jag är inte oskyldig.
Nu på morgonen blev nämligen en kille i Emilias grannklass påkörd uppe vid skolan!
HUR FAN KAN DET KOMMA SIG????
ALLA VET ATT DET ÄR SKOLA DÄR!!!!!

Enl Emilia var det iaf med sådan kraft att han flög in i en snöhög, och blev hämtad med ambulans.
Lever, ja... hur skadad vet jag inte.
Alla väsbybor med kids i skolan som läser detta....
Tänk er för.... kör inte bil där, snälla....
Det kunde varit erat barn!!

Kommentarer
Postat av: Sandra G

Men fy vad hemskt! Att folk aldrig fattar att man ska köra i 30km/h. Hur många gånger har man inte sett bilar bränna förbi skolgårdar och skolor i läskig fart?! Tur att killen överlevde. Det var nog bra att det var snö, annars kanske inte han inte hade klarat sig...

2010-02-22 @ 08:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0