Finally home again!.... Home??? Noooo

Då var man äntligen hemma igen... eller hemma och hemma... vi har inget hem just nu.
Hem är där familjen är, eget boende har vi inte ännu.

Husets dagliga Foto:



Synd bara att innerväggarna och insidan inte görs lika fort..... Shit vad jag längtar tills vi får nyckeln till huset och kan ta in våra prylar....
Jag hoppas bara att jag inte avlidigt innan dess....

Kidsen var idag lediga från sin vanliga skola, och vi åkte på besök till deras nya skola. Vi åkte härifrån vid 08:30 och var framme vid tiotiden.
En olycka hade skett vid Knivsta, så det var lite köer på vägen...
Det var enormt spännande, både för oss och för de kids som såg oss komma.
Det var som att kliva in i hallen till ett hus, och i varje dörröppning stod ett nyfiket barn... som väntat länge på att se "de nya".
Emilias klass kommer ha hela 3 tjejer och 2 killar. Sen får man räkna till treorna också, men i fyrorna var det bara fem stycken.
Lite fler kids i Ollans åldersgrupp.
Vi gick runt, och allt såg mycket nice ut.

För de som undrar, så kan jag bara berätta att det var riktiga toaletter (kidsen frågade faktiskt mig om det var det eller om det skulle vara utedass... haha), riktiga väggar och golv (inget stampat jordgolv) och faktiskt både el, vatten och avlopp!!
Skolan byggdes 1932 och var den första skolan i kommunen med rinnande vatten. Det ni!!
I början hade man utedass, och dessa byggnader stod kvar (tömda hoppas jag).

Jag frågade om biblioteksbyggnaden på nästan 70 kvm var skolans bibliotek, men de tittade bara på mig och sa:
- " Nej, det är kommun biblioteket."
Woooouuups!
Jag lyckades dock kväva mitt garv så jag inte riskerade att förödmjuka dem.
Vi flyttar trots allt till kommunen vi med :-)

Sen bar det av till Syster.
Fattar inte vart de där jävla vägarna mellan oss är någonstans.
I sommar får jag packa in kidsen i bilen, åka på morgonen och köra runt runt runt tills jag hittar på skogsvägarna....
Underbart skönt att få vara där, och pyssla i ett stort kök där det verkligen finns riktig köksutrustning!
Emilia fick sina ögonbryn plockade (vilket var alldeles för ungt i vissas ögon, när vi kom hem - Fuck off!) och slingor lagda i håret. Blev jättebra!!

Väl hemma igen, så var vi ( jag och kidsen) helt utmattade och orkade faktiskt inte värja oss mot att vi köpt mat, då det förberetts (vilket inte var så lätt att veta, eftersom ingen svarar i telefon när man ringer för att fråga).
Som tur är var det läggdags för kidsen, och jag drog mig snabbt undan till cribben och börjar räkna....
Jag är nu uppe i över tio tusen, och inser att jag kanske helt sonika bör lägga mig för att sova istället för att desperat, trött försöka se saker possitivt.
Det blir lättare i morgon bitti, när jag inte längre önskar folka att: Get the fuck off back!!!

.... tar fram bilderna, min trädgårdsbok och drömmer mig istället bort..... till vårt egna.
Måste.... bita... ihop.... måste... bita... ihop!
Allt är ok, bara jag slutar irritera mig på det... allt är ooook!!!!

ÄR DET FÖR MYCKET JÄVLA BEGÄRT ATT DET SKA BLI VÅR NU?????????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0