Bulle i ugnen!

Tanken var att det idag skulle bli en smultron/Citron paj.
Gjord på färska smultron och även en gnutta vanlijstång.
Till det skulle vi äta hemmagjord smultron/vaniljsås med ett recept som jag tänkte mixtra fram....



Men jag har inga färska smultron, och jag har heller inga bakgrejor.
Inte heller har jag en fungerande ugn, eller en spis som klarar av att hålla konstant lika värme.

Så med andra ord blev det en mcflurry daim från McDonalds istället.
Mest likt hade nog varit en paj därifrån istället.
Gissa om min baklåda kommer vara en av de grejor som åker fram först när vi drar härifrån!!!
Tyvärr finns det ingen plats att ha dessa prylar framme som det är idag, och vi har för den delen ingen ugn heller.
Skrik I kom förbi och sökte svärmor idag (jag gömde mig) och tyckte att min käre make skulle köpa nya köksgrejor åt dem (kyl/frys, ugn, micro och spis) pga att han tjänade så mycket pengar.
Borde man inte förstå, att här i Sverige... SÅ GÅR DET INTE ATT TJÄNA PENGAR!
Och dessutom är det inte så jävla mycket han tjänar heller....
I så fall måste jag säga, att då kan väl skrik I köpa det istället, för hon är ju en miljonärsänka!!!
Suck!

En promis har vi hunnit med oxå, och kommer ta fler senare i kväll.
Kanske sätter det igång allt eller så gör det det inte.
Hur som helst är det iaf jätteskönt att vara ute och röra sig nu när det är lite varmare ute.

Maken är uppe på taket och håller på att ta bort snön och isen.
Svärfar är ju skadad och kan inte själv.
Taket är det som är ovanför vår cribb, och när han springer fram och tillbaka så skakar hela taket.

Annars.... tja... ytterligare en tråkig dag... skulle åkt till Bauhaus, men Milis är sjuk så det blir inget av det.
Orkar inte ens fundera på vad vi skulle kunna äta för mat i kväll....
För jag vill ut till stugan jag, inte vara kvar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0