33 dagar kvar.

Men det känns som en evighet.

Igår åkte vi en snabb vända ut till stugan, dels för att kolla och fota ytterligare på huset som de efter veckan även fått upp innerväggar i, och dels för att montera plogen på maskinen.
Men.... det vill sig sällan som man tänkt sig.
Någon som noterat snöfallet som skett sista dagarna?
Vi hade noterat det, men eftersom vi hör till de bortskämda 08 orna så underskattade vi snöfallet ute vid huset.

Det gick INTE att åka bil nedför vår väg, utan det blev till att pulsa i snö upp till knäna, hela vägen till stugan. Tyson försvann helt i snön, och var som en tjock snöboll när vi väl kom fram.

När vi kört fram allt, och tagit fram plogen för montering, kom vi på att bruksanvisningen låg kvar i bilen... där vi lämnat allt vi hade med oss.
Mattias, som inte är gravid utan bara hade ryggskott efter snöskottning här i Väsby, fick uppdraget att gå upp till bilen.
Åh... jag missade nog att berätta att min käre make gjort en missbedömning med bilen, och kört fast med den i snön när han parkerade den uppe vid vägen. Han missade nog att det inte var en SUV och inte heller hade 4hjuls drift.
Så när han väl pulsat hela vägen tillbaka, så skottade han loss bilen oxå.... eller ja, försökte iaf.... det gick inte.
Sen gick han hela vägen tillbaka, men den packning som var nödvändig.



När han kom var han genomsvettig.
... men vatten eller annan dryck hade vi inte, då tunnan låg kvar i bilen. 25 liters dunk full med vatten är inte direkt ngt man frivilligt släpar med sig genom snön den biten.
Hur som helst.
Då inser vi att våra verktyg faktiskt ligger i boden.... högra bilden längst till höger, och ingen av oss har kraft nog för att gräva fram boden så det går att öppna den.
Det som behövs är en skiftnyckel för att kunna montera plogen och ploga.
BOMMER!!!!

Aja... skit samma, får ta med det nästa gång... vi har ju iaf tillgång till nyckeln till huset och kan gå in och kika på hur det ser ut....
BUT NOoooo.... där vill det sig inte heller.
Någon nyckel till byggboden finner vi inte, och kommer då heller inte åt nyckeln till huset.
Så det var bara till att pulsa hela vägen upp till bilen igen och försöka få loss den innan det omtalade snöovädret, där molnen på himlen skvallrade om ankomsten, och försöka få loss bilen.
Helst innan vattnet gick av ansträngningen att pulsa 5-600 m i 1m snö och blåst..... med värkar ;-)

Absolut inte idealiskt, men inte heller hände det ngt.
Pippa ligger kvar... men kroppen tog stryk igen.... idag är det värktabletter och vila som gäller.
Tänkte.... att kommer hon inte efter den här ansträngningen så kommer hon inte alls.....
Vi fick loss bilen efter mycket om och men, och åkte sedan därifrån.....
Fick inget uträttat, men vi fick en chans att umgås och skratta åt vår enorma inkompetens till att planera ordentligt och tänka oss för.... så det var iaf en härlig utflykt.
Tur att kidsen inte följde med denna gång ;-)

Jag kan numera heller inte sätta mig smidigt i bilen... det tar en jävla tid innan jag sitter där jag ska, och det är enorma problem att köra.
Korta sträckor kan jag köra, när jag måste... läkarbesök och dyl... men annars blir det till att förlita sig på att någon annan kör....
Iaf tills Philippa är ute....
Det som ligger farligt till att drabbas av det, är sportlovet ... Jag kommer itne kunna köra ut till Hallsta om det ska vara så här..... Och inte heller har jag lust att "inte kunna åka därifrån" om det skär sig....
Dilemma....

....

Jippiiiii!!!!
Fick precis ett SMS från Telia, om datum när de kommer för att koppla in telefon.
Fick även vårt nya nummer :-)
And... It´s no fucking 08 nummer :-)

Nu: Alvedon och sömn!
Smällen från höften när jag i morse försökte resa mig själv, ekade genom rummet... men den krängde nog bara tillbaka allt tillrätta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0