Superglad och irriterad!

Negativitet först:
Mina armar/händer har börjat fucka ur igen. Inte på det onda planet ännu, men domningar och ilningar som är fruktansvärt obehagliga.
Varför nu?
Jag är inte svullen och jag har inte ökat i vikt.
Galet. Handskenorna fram och avvakta. Kanske blir det inge mer än så här och då är det ju ngt positivt ;-)

Positivt sedan:
Jag kände en supertrevlig, lyckasmittande tjej när jag var ung.... re, yngre (ÄR ung... ÄR ung)!
Vi har fått kontakt igen och vi har så mycket gemensamt att jag hoppas vi håller i den.
Vägen är lång mellan oss, men ack så kort den blir med internet ;-)
Me like alot!

Avslutningscitat:
"Själen är vår inre kärna, vårt inre ljus och den vi egentligen är. Själen behöver vara återspeglad i vårt liv genom att vi arbetar med något som ger oss mening, vi gör saker vi tror på, vi följer vår vilja och lever i gemenskaper där vi kan visa upp oss själva. När själen styr lever vi i samklang med oss själva. Vi vågar följa hjärtats röst och leva efter vår egen sanning. "
Nystart i livet - Madeleine Åsbrink

Efter det kapitlet kommer en övning, där man skall ta sig tid och tänka igenom noga på alla frågor man svarat "NEJ". Eftersom jag svarade "NEJ" på nästintill alla frågor, så är jag nu fast där... för jag kommer inte djupare än trycksvärtan i boken :(

Kommentarer
Postat av: julieanna

Jag brukar prata om "min lista". På den finns en brokig skara människor. De är inte så många men de har alla ett gemensamt - de har berört mig på ett eller annat sätt i livet.

För de känner jag stor respekt och kärlek.

Det är också de som bor i mitt hjärta. Och i hjärtat finns inga avstånd.



Nu har de fått maka ihop sig och lämnat plats för en till....

2010-12-16 @ 10:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0