Must igen

Det är inte mycket energi jag har kvar när jag har brunnit av.
Hela kroppen blir seg och dåsig som om jag är på väg att bli sjuk eller ngt.
Om en liten stund skall jag iväg på Utv samtal, och innan dess måste jag komma på ett sätt att ploga när jag är ensam med Philippa.
Snön vräker nämligen ner.
Men men... att dagen skulle komma visste jag ju, så jag borde ha testat mig fram tidigare.
Bara att hoppas att detta nu går bra.

Skolan är jag så missnöjd med att jag på allvar funderar på att byta. Men till vad?
Alla skolor häromkring sitter med samma rektor, och samma regler.
Nolltolerans mot socker är så långt bort att jag tror att den t o m ligger på en annan planet.
Och allt meck i skolan har gjort att jag inte vet hur jag ska göra för den inplanerade pysselkvällen i kväll.

Måndag: Lucia fika - Helt ok, eftersom det var utomhus och vi var där för att kunna ge barnen stöd i att inte äta bullar och dyl.
Tisdag: Läraren ger lussebullar och saft.
Onsdag: Kakor serveras till en bokredovisning och sedan fikar de även denna dag med lussebullar och saft.
Torsdag: Julmust serveras i skolan, och det som blir över får 5-6orna dricka upp till filmen de tittar på. En tjej i klassen har dessutom tagit med sig ostbågar som hon utan knussel får sitta och äta i skolan.
Fredag: Fredagsmys i skolan. Den absolut sista fredagsmyset som mina barn kommer delta på så länge det skall ätas saker, för nu är jag så innerligt trött på det här.

Hur mycket utrymme tror ni att det nu finns kvar för privata INPLANERADE saker?
Julpysslet med fika idag... Bakning med moster på söndag....

ALLT handlar om att äta och stoppa i sig!!
VARFÖR kan inte en skola vara en frizon från sådant, eller skall jag tvingas undvika den på samma sätt som vi undviker konditorier, snabbmatshak, fikastunder med (icke informerade)vänner m.m??
Kan inte lärarna bara GE BLANKA FAN i att ge mina barn saker som är skadligt för dem?
Snart blir det en polisanmälan......

Kommentarer
Postat av: Satu

Jag har kollat på det du skickade mig... funderat fram och tillbaka. Tar min åsikt när vi pratar. Men absolut tycker jag att det är ett material som jag starkt ifrågasätter på flera sätt.

2010-12-17 @ 11:14:46
Postat av: Mia

Go go go girl.

Miss u=)



Är ni väsby något i jul? Jag jobbar hela julen tyvärr men kanske vi kan få ihop en date iaf..

massa kramar

2010-12-17 @ 11:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0