Jag har börjat

Det är jättesvårt för mig att finna ro till att läsa min nya bok, men nu har jag iaf börjat. De första sidorna slukade jag i ett nafs, sedan blev jag orolig över att jag skulle glömma bort det jag läste, så jag läste varje sida flera gånger.
Det är en tendens att försvinna det jag gör annars.... därför gör jag inget längre som kräver min uppmärksamhet.
Hon nämner fem råd om hur du får balans i livet, som jag önskar dela med mig av:

*  Respektera dina gränser, säg NEJ när det behövs.
*  Ta ansvar för dig själv, och låt andra ta ansvar för sig.
*  Ge för att du vill, inte för att få något tillbaka.
*  Livet är inget som skall klaras av. Ha kul och njut av det goda.
*  Relationer är livsviktiga. Omge dig med människor som du tycker om och som får dig att må bra. Visa din sårbarhet och våga be om hjälp.

Det är ingen bok jag tänker läsa offentligt, då tårarnas flöde av igenkännande, rinner som floder.
Hon stannar upp i skrivandet, för att man som läsare skall få en chans att göra de prövningar och övningar som hjälper läsaren att förstå.
Och vissa råd vet jag inte riktigt hur jag ska ta till mig.
Inte för att jag inte vill, utan snarare för att jag inte vet hur jag ska bearbeta dem.
Gå tillbaka i tiden för att se vad som fått mig att ha det beteende jag har och ta itu med dem. Hur gör jag det? När det går så långt tillbaka att jag inte har det kvar i minnet.
Frustrerande, men det skrämmer mig inte. Jag är övertygad om att det kommer till mig när jag lärt mig hantera mig själv.

Jag har börjat min resa där målet är jag själv. Vågar jag passera mina monster?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0