El lurad?

Det finns inget jag avskyr mer än när man stöter på saker som man inte kan påverka. Företag som bara säger:
- "Nope, så här är det bara".

Så är det när det gäller elen.
Vi har inte Vattenfall som leverantör av vår el, men nog förbannat skall vi få en faktura som höjs nu när det blir kallare. pga att vi använder deras nät!!!
Så den totala fakturan blir en hög kostnad iaf!

Det visar sig då att man betalar en abonemangskostnad, och sedan ytterligare 17,20 öre per kWh pga att elen passerar genom deras nät!!
Jag skulle satt mig in i det här för länge sedan, men om det finns något tråkigare än El... så hojta gärna till, för jag kan faktiskt inte komma på ngt ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0