Det är ju bara en liten bulle!

Hur många gånger har jag inte hört den kommentaren, samtidigt som jag får höra läkarnas tjat om att jag måste sluta stoppa i mina ungar en massa sötsaker.
Det verkar verkligen inte finnas något mellanting.
Någon mittsida alls!
Den grupp är så liten, som vet hur det är, som vet hur mycket de kämpar och hur JÄVLA SVÅRT DET ÄR ATT TACKA NEJ TILL "BARA EN BULLE"!

Antingen så blir jag anklagad för att ge dem för mycket, eller så blir jag anklagad för att hindra dem från att vara barn!
Kan folk helt enkelt bara SKITA I hur vi gör, och istället göra som jag säger!
Hur jävla svårt kan det vara?

- Om de har det så tufft, ska de verkligen äta den bullen?
- Men snälla du, folk har fikat sedan urminnes tider. Vad för skada kan den här lilla bullen göra?
Jo det ska jag tala om för er, okunniga jävla idioter!
Den bullen är LIVSVIKTIG och jag är FÖRBANNAT JÄVLA TRÖTT på att behöva utbilda var och varannan person om dess påverkan.

Är tobak ok?



Inte nu... folk VET att man får livshotande sjukdomar av det.
Det finns inte en jävel, som röker idag, som fortfarande går omkring med den tro på kampanjer som tobaks industrin körde på 40 och 50 talet.

Är Alkohol ok?
Självfallet! Folk tar sig ett glas då och då. Jag med!
Men det är inte så att jag tar med en flarra vin till Öppna Förskolan när jag ska dit och inte fan dricker de vin på skolan till maten (eller?)
För dert är en självklarhet att alkohol inte passar sig överallt!

Ändå är socker likvärdigt!




Kommentarer
Postat av: Nillo

Eller testa med; Bara en räka eller en nöt ;-)Vad kan det skada...

2010-12-16 @ 16:24:15
Postat av: Cin

Precis <3 just my point

2010-12-16 @ 16:26:12
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Låt dom få smaka en bulle då och då. Jag vet hur du känner för alla tjata på mig om sandra men inte få hon äta något söt hon har ju sockersjukan. För det första så heter det diabetes och för det andra så få hon äta lite varje helg. Inga stora mängder dock. Men dom måste också få lite. Dom är inte mer än barn. Så gör som du känner för. För det är du som känner dina barn bäst. Kram på er.

2010-12-17 @ 08:07:28
Postat av: Cin

Precis... vi har våra stunder, och de undantag som görs gör vi som föräldrar så vi har koll på och kan planera in saker som fika m.m

Den här veckan har varit brutal i skolan:

Måndag: Lucia fika

Tisdag: lussebullar och saft

Onsdag: Kakor, lussebullar och saft

Torsdag: Julmust till maten och även efteråt för 5-6orna till en film. En tjej hade ostbågar med sig som hon fick äta utan knussel eller tillsägelse.

Fredag: Fredagsmys där de får ta med sig vad som helst och hur mycket som helst.



Helt galet och jag funderar starkt på att byta skola, OCH slå till hårt när det gäller regler som de som kommunal skola skall följa.

2010-12-17 @ 08:23:46
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Wow säger jag bara inte ens på Linus dagis äter man så mycket godsaker. Lite slappt av skolan tycker det räcker med endast fredagarna. Sandra och filip har inget sånt på sin skola. Men på lunch rasten är det många som går över till mummas och köper godis tyvärr. Men det är lite så på landet tyvärr. Dom tycker barnen missar så mycket så lite gott då och då skadar inte. Och gnäller man som föräldrar och ifrågasätter så får man bara en massa sura miner. Nä jag förstår dig. Och sen på helgen vill man i familjen ha lite mys men hur ska det gå om dom ätit en massa gott i veckan. Kram på dig.

2010-12-17 @ 08:36:47
Postat av: Nillo

Inte mycke sånt i våla...ta dem dit ;-)skolbussar finns ju och det e ju samma kommun ;-)

2010-12-17 @ 10:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0