Klockrent

Nog för att kidsen nu är lite äldre än tidigare och Engelskan inte alltid lyckas hålla saker hemligt för dem, så funkar den iaf när de är upptagna med annat.
Då snappar de bara upp vissa ord, och kan ibland fråga:
- "Vad pratar ni om?"

I flera år har jag bemödat mig med att svara
- "Vuxensaker, annars skulle jag prata Svenska"
Det ändrar dock inte deras nyfikenhet och disk brukar oftast följas av huruvida jag som vuxen har ett ansvar att informera nyfikna barn eller inte. Jag tycker självklart inte, medans de är av en helt annan mening.

Nu hajjar de ju ändå lite.... och då har jag ändrat mitt svar (om jag ändå kommit på det tidigare) till:
- "Vi pratar snusk... myspys och sådant"
Även detta följs ju av en disk ... självklart... men inte av besservisser sorten utan snarare hur äcklig mamma är... och så byter vi samtalsämne ;-)

Klockrent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0