Jag vs Mode!

Ok... ni behöver inte stanna upp och bli alldeles stumma.
Jag har full koll på att jag är NOLL insatt i mode bitar och jag har därför heller inte tillägnat min blogg till att skriva om just sådana grejor.
Men i dag känner jag att jag måste kommentera det hela med fasa.
På radion sa de nämligen att det numera kommer vara inne med Puckelmode.
Att färgerna som annars hör till kameler är det som skall gälla nu.
En aningen mörkare ton av Beige.

Det funkar för mig. Helt ok faktiskt.
Man skulle passa sig noga för att inte blanda dessa färger med den annars så moderna ROSA färgen.
Ok.. no probs.
I´m not a pink girl.
Sen kläcker de den fasansfulla nyheten!

DET ÄR UTE MED NITAR OCH LÄDER!
W   T   F   !!!
Så kan det ju inte vara!!!
Jag har ju varit alldeles för fet nu när det varit det bästa modet någonsin, och jag hade dessutom kunnat få vara lite "inne" med det jag gillar för en gångs skull....
::.... men icke....
Jag är fortfarande fet, och modet är ute.

Det som återstår för mig just nu är att antingen så köper jag upp en massa prylar för en jävla massa pengar som jag sedan inte kan använda på minst ett år.
Eller... så ger jag vika för den puckelrosa varianten.

Jag har ju bestämt mig för att jag ska ner till storlek 36 och småjublade lite när jag i kväll blev grymt illamående och fick enorma magknip.... försvann helt från medvetandets plan en stund.
Finnally skulle jag kunna "puke my guts out" och gå ner lite i vikt av naturliga skäl som påskyndar den annars stillastående viktminskningen.
Muskler väger mer i all ära... men jag vill att vågen skall peka neråt! Inte uppåt redan nu!
Hur som helst.
Jag vill ner till storlek 36 av många anledningar.
Det är en kaxig grej av mig att påstå, då jag annars hör till 40-42 rövarna. Men jag är så less på att inte finna kläder på rea och det är ALLTID bara storlek 36 som finns kvar när jag kommer dit.
Ok... min nuvarande storlek, som jag inte tänker nämna förrän jag lämnat den bakom mig (och då menar jag inte bara att röven sitter på baksidan utan jag menar verkligen BAKOM MIG) finns även den på REA men jag vill inte köpa den.
Vägrar!
FAN... .jag skulle ju kunna använda skiten och sy tält av!!

Time to go to sleep!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0