Finally



Samtidigt som vi tittade på Alice i Underlandet så pillade jag bort skorpor från Dévilles skalle. Såren läker jättefint nu och det ser inte lika äckligt ut.
Ärren kommer alltid vara kvar och man ser nu lite mer exakt vart han blev skadad.
- Vänster framben har varit "tuggben", men blev som tur är inte mer än skrubbsår. Dvs huden gick hål på, men har inte dragits loss från muskeln.
- Även den högra sidan om halsen har fått bitmärken, men inte heller där så pass att dräneringen behövdes i dem.
- Vänster öra hade ett par bitmärken och revor. Dvs där bettet gått genom örat och "rivit" ut. Men det har läkt ihop fint och blir inte ngt hack... bara ett ärr.
- Mellan ögonen har han oxå fått ett sår, men det har läkt utan behandling.
- Vänster tinning är hårdast drabbad. Där har han ett sår som är som en krater och dräneringen har setat där. Såren blev både slitna från muskeln samt revor där huden rivits upp, men nu läkt bra.
- Bakom vänster öra är krater nr 2. Kratrarna är även de sår som blev kraftigast infektion i.

Hemsk upplevelse, men läkningen har gått över förväntan och jag är glad över att jag har en sådan duktig hund som låter mig behandla honom utan bedövning.
När jag "pillar skorpor" så måste jag få bort alla skorpor runt såren så de kan läka bra och så jämt och fint som möjligt. Det är extremt grose och jag kan itne alltid titta direkt på såren.
Bläk!

Hur som helst. Det läker fin fint och han är fortfarande vår lilla svarta ängel :-)

Kommentarer
Postat av: Daniel

åååh bra att det läkt så bra, må han bli återställd snarast!!!

2010-08-04 @ 12:44:15
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0