Ett till

Ok... för er skull.
Det är så jobbigt att slita sig och kliva av scenen när publiken står och ropar efter en.
Kär som jag är i uppmärksamhet (klingar illa med min sociala inkompetens, jag vet) så måste jag ju passa på. Vissa dagar blir det inget uppdaterat annat än på kvällen...
och den som då redan väntat på ngt gott hela dagen, har väntat alldeles för länge.

När jag sökte efter bild på tarmar till mitt tidigare inlägg, så snubblade jag på en sprättat tarm från en tamhöna. Den innehöll spolmask, som är en vanlig (gulp) åkomma hos tamhöns.
Det finns inte heller ngt direkt botemedel mot detta så om man har/får smittan så har man en jävla massa sanering att göra och kanske ett par höns som behöver kolavippen på tippen.

Det får mig dock att fundera en gång ytterligare på om vi verkligen ska ha höns.
Hur vanligt är det egentligen?
Har lite tid att fundera på ... då jag inte kan bygga ngt hönshus i år.

Vilket även påminner mig om min ide jag kom på igår när jag var på IKEA, syndernas hus, och strosade bland sorteringsgrejorna.
Jag ska bygga en sorteringsbänk där sorteringen idag sker i kassar och lådor!
Micket bra ide!

Maken fick klippa gräset på framsidan igår kväll.... sent.
Jag kan inte köra mackapären och träden hade nästan fått stammar, så han fick vackert hoppa upp och växla igång fyrhjulingen med klipptillbehör.
Måste lära mig hantera den där....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0