Max

Lite tidigare än vad som var planerat, fick vi idag rara Max som extra familjemedlem under en tid framöver. Husse och matte flyttar nämligen till UK och det tidigare än karenstiden passerat. Så Max får bo hos oss ett tag tills det är klart.
Pga askmolnet, så blir det (tack och lov) ingen flygresa utan bilen hela vägen.
Här sitter jag och tycker det är nervöst att flytta hit till Järlåsa, men de flyttar ju allt ända till UK....

Déville körde sitt vanliga jobbiga stissiga sätt under en period, och Max var gärna med på noterna... men det krävde inte så lång tid innan de rart låg bredvid varandra och sussade nice.
När det sedan var dags för kidsen att sova, blev det mycket igen... och Max förstod inte riktigt vad det var som lät. Eller vartifrån det lät.
Han lade sig ner.
Reste sig upp, gick fram till trappen för att lyssna... lade sig igen.
... reste sig upp, gick fram till trappen för att lyssna... lade sig igen.
Déville lade inte så mycket notis om honom till en början, men sedan var det precis som om han sade:
- Men snälla.... Nu får du ge dig!!
För då tog Max tag i sin lilla madrass, lade den på golvet och lade sig ner.

Något annat som också var skrämmande, var toalettrullen.
Inte rullen i sig, utan när någon tar papper från den.... den som sitter i väggen.
Maken var nämligen på toaletten nyligen, och Max låg utanför på mattan.
När rullen började rulla, så flög Max upp och i farten fick han även upp en förvirrad Déville som även han reste sig upp. Max intog en säker position bakom Déville, samtidigt som Déville yrvaket försökte förstå vad det var som skrämde denna gigantiska varelse....

Nu ligger barnen uppe och sover. Philippa har kört sitt race med magknip och har nu äntligen somnat.
Emilia var den första av oss som testade hur långt varmvattnet räcker. Oliwer skulle även han ha testat i kväll, men det blev lite sent efter wipeout, så han får ta det i morgonbitti ist.
När Max lämnades så fick vi även en snabbvisit av Gudföräldrarna till Philippa, och möjlighet att lämna över det smycke som AK tillverkat.
Eftersom det nu är överlämnat, så kan jag äntligen lägga in en bild på det.



Superfint är det! AK är grymt duktig!
Jag ska beställa ett till mig själv sedan, med alla kidsens namn på det.

Nej... nu är det dags att Nanna.
Dagen börjar redan 06.00 i morgon och det är dags för v nr 2 på vårt nya liv här ute på landet :-)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag kan bara hålla med. Halsbandet är fantastiskt fint och jag känner mig otroligt stolt att ha det på mig:-). Kram och tack till er alla.

2010-04-18 @ 23:30:23
Postat av: Anonym

Hoppas resan går bra och att vi snart syns igen :-) Kanske varmare väder, mindre lera och god mat ;-)

kram och kör försiktigt!

2010-04-19 @ 07:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0