Bilder

På sista tiden har det blivit mycket text... men inte lika mycket bilder... så medans Pippa sover här, så skall jag försöka lägga in lite... text går snabbare att skriva så den kommer sen.

Skolan gick bra igår. Eftersom jag itne har en överblick så vet jag inte om jag hade skrivit det.
Idag var det dock nervöst igen.
Philippa har inte några leksaker kom vi på igår... en skallra, eller en dingeldong grej som skall finnas någonstans... ett baby glo grej som också ligger någonstans.... men inget här hemma.
Bara som det är just nu, så tar iofs P´s saker (rockatott, babysitter och skötväska) upp en tiondel av den boyta vi har idag.  Men ett babygym som hon kunde ligga och stirra på vore något....
Och precis när mor sökt igenom hönshusets packning efter leksaker eller dyl som kan fungera som leksaker, så ringer min kära M och berättar att hon precis funnit S´s babyleksaker, om vi ville ha dem.
Tankeläsning???

Pga den underbart snörika vintern vi haft, så har kanten på taket till tvättstugan lossnat.... och sista delen lossnade helt när Emilia i morse skulle hämta sig en handuk. Kanten, inkl stuprännan, rasade rakt ner på Emilia... och det kändes som om både jag och maken kastade oss dit i slowmotion samtidigt som vi försökte göra henne uppmärksam om vad som var på väg ner på hennes huvud.
Vi hann inte fram... men ljudet av våra skrik gjorde det, så hon hann dra undan huvudet iaf... men handen fick smällen.
Tar ett tag innan man lär sig vart man kan göra vad, och få in en snits på att ALLTID ha ögon och öron öppna för att förebygga olyckor.
Emilias nya lekplats, är bäcken.... som på vissa ställen är som en mindre å just nu.... Det är ok... hon kan bli blöt, men i sommar finns där både ödlor och grodor att fånga så det är soft.
P däremot... måste vi se till att hon inte uppmärksammar sin syster och beger sig dit på egen hand när hennes lemmar tillåter det.

Entreprenören var här och spanade på vägen igår.
Ställde sig frågan: "vad fan skulle han ner med lasbilen här och göra?"
Dvs samma fråga som vi själva ställt oss... men å andra sidan... det är vägen ner till oss, och han hade inte fått informationen från den instans som beställt körningen.
Men nu har jag ringt runt igen, och påpekat att om det är lev som skall hit, så får de inte köra ner alls. Ingen bil får köra ner innan vägen fixats till (vilket sker i dag, eller i morgon... eller på torsdag).
Den som trots skylt och information kör ner... kommer köra fast ;-)


Flytthjälpen hade visst inte sovit så bra, eller så var det den friska luften som blev en chock för honom då han somnade bland alla säckar ;-)


Det Schenker lämnade efter sig, förutom den lilla brädan som skulle vara till hyllplan. Exakt hur djupa fårorna är, framgår tyvärr inte riktigt av bilden....


Barnens skola.... Vittinge närskola :-)

Lite senare idag.. .förhoppningsvis... skall jag in i huset och fota då de börjat lägga golvet, så då kommer lite uppdaterade bilder på huset oxå...

A-K har tillverkat en underbart vacker sak, som jag dessvärre ej kan publicera på bild ännu... då C som skall ha den sedan, läser här.
Men hennes verk är iaf super, och jag kommer bli en trogen kund framöver.
Bild kommer senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0