Vila

Hur gör jag nu då?
Sitter med sjukskrivningen framför mig... måste jag visa den för chefen?
En månad fick jag och jag hoppas innerligt att det räcker.
Vad som händer sen vet jag inte.
Skulle träffa chefen idag... men är som sagt sjukskriven nu.
Ringde för att medd det... då boss sitter och väntar på mitt samtal för att möta upp.
Detta gjorde jag för ca 20-25 min sedan... lämnade medd att jag fr o m idag är sjukskriven en månad samt att hon skulle ringa tillbaka till mig.
Boss har inte ringt.
Varje min som går blir jag mer och mer nervös.
Accepteras det, eller kommer helvetet bli mer markant (om det nu är möjligt) när och om jag kommer tillbaka?
Hur gör jag med papprena då? Sjukskrivningen menar jag....
Vet inte hur man gör, och skallen är så tom att jag inte kan tänka... Min käre make får hjälpa mig med det.
Nu ska jag städa undan allt jobb material, och lägga det i bilen.
Inget skall få framkalla stress eller oro hos mig...
Till skillnad från en annan arbetare, så tänker jag inte svara i telefon eller assistera kunder under min sjukskrivning.... så jag tror inte jag ligger så bra till där heller.
Någon undersökning fick jag inte idag. Så jag kan fortfarande bara hoppas på att allt är ok med bebisen.
Det är för tidigt för rörelser, så jag har inget att gå på.
Vet inte om min nojja och oro spelar mig ett spratt.. .men jag är brutalt orolig, och besatt över att få se/känna/höra ett livstecken.
Den 17e september är det ultraljud.... då får jag veta om jag oroar mig i onödan eller om det finns grund för min oro.
Nu... ska jag bara vila, och återhämta krafter ... har som sagt bara en månad på mig.
Får se om förlamningen på smilbanden lägger sig under denna tid... kanske, om jag har tur... att tröttheten försvinner oxå.
Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0