Apatisk

Lägger mig i soffan och stirrar apatisk in i väggen.
Den vägg som jag så många gånger dunkat huvudet i...
Mattias åker till Danmark idag... och då menar jag landet Danmark (ingenstans) och inte området vid Uppsala....
Han ska äta finmiddag... i sin fina kostym som han kan ha nu för han har tränat så mycket... .. och träffa viktiga människor.
Kul.
Jag och kidsen skall äta blodpudding. Kanske att jag steker ett ägg till.
Mina mammabyxor ligger i tvätten, så de byxor jag har på mig nu håller jag i för att de inte skall åka ner... kan inte knäppa dem längre. Och så har jag ett linne på mig.
Ett grått linne.
.
I normala fall så skulle Matte ändå vara på jobbet nu... så att han är borta är ingen skillnad.. men bara för att han är på väg till Danmark, så känns det som om allt stannar upp.
Han blir borta i tre dagar.
.
Mitt mission idag, är att ta mig till affären för att handla och sedan komponera ett kök.
Inte så stora uppgifter... men inhandling i sig är stort.
Jag kommer ta Mattes bil... för han behöver den ändå inte.
Trött motor som fan, men rolig iaf.... för det är den första bilen jag kört där man styr allt med knappar!
Tydligen nya grejen säger Matte och är inte alls lika exhalterad som jag är....
.
Som alltid när jag är låg, även om jag känner mig bättre nu.... så ligger håret pyrt till.
Färg har jag hemma, sax likaså.
Vill det sig riktigt illa, så får syrran "laga the mess I´ve made" i kväll.
Men jag vet inte om jag vågar...
Vill ha en kort frisyr... och tycker inte riktigt att det passar ihop med de extra kilona jag lagt på mig under resans gång.... sedan produktionen sas....
Kanske den korta frisyren får bli när jag kläckt ur mig .... om jag fortfarande vill ha det så menar jag.
.
Som sagt... ensam med kidsen i tre dagar.
Eftersom det då knappast blir sova av på e.m så tänker jag gå och knoppa en stund nu... Har ju faktiskt redan varit vaken i över en timme, och tröttheten börjar komma krypandes tillbaka...
.

Kommentarer
Postat av: Mia

du är säkert skit het i ditt gråa linne=)

2009-09-23 @ 12:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0