Ouch....

Kidsen sitter och spelar fifa.... Varpå Emilia utbrister:
- "Pappa... I mitt lag finns det en jääättebrun kille... och han har rosa skor"
Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva det annars... jag menar.... det låter ju inte rätt, men hur skall man annars beskriva.... Om det var en kritvit... så skulle det ju vara "Den likbleka"...
.
Nej, hur man än vänder och vrider på det så blir det bara konstigt och fel.
Vi har nyligen kommit hem från sommarstugan. I morse kunde jag dra lite ris, men jag var tvungen att ge upp på Em. Suger verkligen när man ser hur mycket det är kvar att göra, och sitta inne och se kära Maken slita, släpa och bära allting själv, bara för att få det gjort.
Inte heller hade jag varit så smart att jag packat med varma jackor eller regnkläder till mig och Mattias... Men barnen, de som satt inne mestadels och kollade på IDOL repriserna.... de hade fått sina prylar med iaf ;-)
.
Så nu sitter vi här... har ont som fan i kroppen båda två... men Mattias har det för att han har jobbat... inte jag :-(
Vet inte hur vi ska hinna ta hand om all ved!
Kylan kommer lite fortare där ute och de trodde t o m att vi skulle fått snö nu i helgen... som tur är blev det inte så. Men kallt var det. Nu i veckan så är den kallaste uppmätta temperaturen - 4 gr..... Fy fan!
.
Foton har jag tagit på hur maken och kidsen släpar (jo, lite var de ute och hjälpte till) sliter för att få bort allt innan det fryser fast i marken.... :-)
Nästa helg bär det av igen, men då åker vi nog ut redan på fredagen, så vi har både lördag och söndag på oss att jobba.... Då, förutsatt att vädret fortfarande är blött, kommer vi även börja bränna riset..
Det är ju som 2 st stora majbrasor, så det lär ju ge lite värme :-) Hoppas kan man ju göra iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0