Väckt mitt i en dröm.

Vanligtvis, så vaknar jag sakta... ett öga i taget.
Men inte idag.
Natten har, som vanligt, varit väldigt lång och väldigt vaken... även om jag numera lyckas somna runt 4-5 tiden.
Kl 11:00 kommer mor min och petar på mig.
Fast i min dröm lekte jag med en kattunge... och kunde för allt i världen inte förstå hur det kommer sig att varenda gång jag petar på katten, så är det något som petar mig på axeln.
Spöken kanske.... tills jag inser att det inte alls var spöken... det var min mor som inte riktigt förstått tillståndet och tycker jag ska vakna nu (vårt möte i köket i natt betydde tydligen inte ngt alls).
Men i min dröm var det ju inte så lätt att veta.

Då låg spöken närmare till hands eftersom Mor min inte fick medverka ens som statist.
.
Som vanligt börjar jag iaf min dag med att kolla mail, och uppdateringar på facebook.
Sen brukar det, i brist på annat, bli lite tv tills sammandragningarna av "vaknandet" lugnat sig så jag kan äta frukost.
Men inte i dag!
I dag skedde en rutinändring.
Jag fann en ny blogg!!!!!
En helt ny oläst, och mycket roande läsning, blogg!!
Elin´s Blogg
.
Till höger.... i min blogg.... kan ni numera även se hur många dagar det är kvar tills beräknad förlossning. FY 17 om majoriteten av dessa dagar skall vara liggandes på rygg!
Min tatuering kommer ju skavas bort!!!!!
.
Medans jag ligger här och skriver... så hör jag hur Mor min meckar på nedervåningen.
Hon har fått för sig att jag ska flytta ut om 3 dagar, och håller på att städa ut mig.
Helt fel har hon dock inte, insåg jag efter ett tag, eftersom vi ska flytta i helgen.
Men jag har ju skjutit lite på det eftersom jag ligger där jag ligger så att säga.
Ljudet påminner mig mycket om när jag, som tonåring, bodde hemma... och hade sovmorgon samma dagar som Mor min anser att det är städ dag (rättning... städ dag var varje dag, bara en sur städ dag när jag sov), och bankar med dammsugaren i väggarna så man ska vakna.
När jag väl klev upp sen, så tittade hon förvånat på mig och sa: "Jasså, du e vaken nu"
"No shit" vad oftast den enda tanken man tänkte till svar, men ABSOLUT INTE uttalade!
.
Jag gillar verkligen inte att Mac´en lägger ihop mina radbrytningar så jag måste sätta punkt om jag vill ha mellanrum!!
.
Nu tror jag att det är dags för frukost, lite mediciner och sedan mer bloggläsande! Frågan är om jag vågar gå ner.... gamla minnen (även om jag inte har många) säger mig att det kan vara mycket riskfyllt och obehagligt att möta Mor med dammsugaren i största hugg.
.
Åh... by the way, Elin ska oxå ha en bebis... men hon får den mycket, mycket snart!
GRATTIS!

Kommentarer
Postat av: hönsmamman

Och jag har hittat din blogg =)

Kul att vi ska ha bebisar båda två tycker jag.

Hoppas flytten går bra



Kram Elin

2009-11-11 @ 13:10:41
URL: http://kycklingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0