Arg som fan

Ja, jag är arg.
Mycket arg.
Jag har stor förståelse för att man inte kan finnas överallt...... men när det drabbar mina barn, så är jag inte nådig.

I min sons klass finns en kille med grava koncentrations svårigheter, ingen stubin och totalt opålitlig när det gäller att de andra barnen runt om skall känna att de inte kommer till skada pga honom.
Jag vet hur denna mamma till pojken, kämpar med skolan för att försöka komma fram till en lösning, och jag vet även hennes frustration av att skolan inte lyssnar på henne.

I onsdags hade jag glömt min vanliga mobil hemma.
Min make har bytt jobb, och därför även mobilnr.
Svärmor och svärfar var inte hemma... men som tur är så var svärmor hemma hos svägerskan, dit även skolan hade nr.

I ett förråd, utan lås, förvaras en snöskyffel. Av någon anledning så tycker inte skolan att det ska finnas lås på förrådet, och att en snöskyffel inte kan vara skadligt att ha fritt framme bland alla dessa barn på skolgården.

Fritt framme,för denna kille som jag beskrev ovan, att dänga i skallen på min son.... i samma veva som min son vänder ryggen mot killen.
Den vassa kanten på skyffen tränger ett hål i minsons öra, och dagen slutar på akuten.

Som tur är, så hade min son just vänt ryggen till.... för hade han inte gjort det, så hade skyffeln träffat honom i ansiktet. Ev kanske t o m i ögat.

Detta hände i onsdags.
... och det är inte första slaget min son får emotta från denna kille.
Men jag svär, att det är det sista!

Kommentarer
Postat av: Emsan

Fy fan vilka barn det finns=( (ursäkta svordommen)kram

2009-03-06 @ 20:53:29
URL: http://www.msemsan.blogspot.com
Postat av: Nillo

Se till att få prata med föräldrarna i ett möte tillsammans på skolan!

så killen får svart på vitt att alla möts och få ett slut på detta!

2009-03-07 @ 17:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0