söndag igen

På tisdag skall vi träffa husleverantören :-)

Midsommar och helgen på landet har varit super.
Trevligt sällskap, god mat och en massa fnitter ;-) Det måste vi göra igen, och jag hoppas verkligen ni pallar er ut under semestern oxå.
Eftersom vi inte blev så många, så gick det alldeles utmärkt att vara inomhus.
Kidsen lekte superbra, och jag och min polare Linus hade spring/hopp tävling på en yta på ca... en matta. Linus är 3 år och vi hade verkligen jättekul.
Blev en jäkla massa käk över och jag kan inte låta bli att fundera på ... vad 17 tänkte vi på när vi handlade egentligen? Att vi skulle göda hela grannskapet?
Åt tills maten var på väg ut genom öronen ......

Tillräckligt med uppehåll så jag kunde klippa gräset, och blev avlöst en stund av Cissi (tack tjejen) så jag kunde sitta på altan och ta en bira... mums.
Lördagen blev det uppehåll och idag har vädret varit helt grymt!!!!
Har fått gå med tiche dock eftersom jag inte ska sola tatueringen.
Till min stora förtret, så var dessutom mycket på jakt efter min rygg.
Fet och go som den är kunde de inte låta bli att sticka mig... som om det inte kliade tillräckligt!

Åh... hur kunde jag missa...
När vi anlände till vår underbara stuga, med en jäkla massa packning och nödiga ungar.....
Så hade taket läckt. Plåten är inte skarvad, så det har under regnets härliga härjningar runnit rakt ner i vår hall.
Som tur är har mirakelmattan (som visat sig vara perfekt köp i många anseenden) fångat upp det mesta, så det inte spridit sig till vardagsrummet.
Men det var bara att pallra sig upp på taket och övervinna höjdrädslan för att tillfälligt isolera hålet där det rann in.
Den lotten föll självklart på mig.
.... Så nu måste vi lägga om taket där ute... Undrar hur man gör sådant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0