shit

Ständigt pågående fenomen är snarkningar. Ngt jag lider fruktansvärt av.
Inte för att jag snarkar, utan för att min käre make gör det.
Emellanåt är det helt olidligt.
Jag sover varje natt med öronproppar... men det hjälper inte längre. Vibrationerna tar sig igenom allt.
Nu när det är "sommar" så är det dessutom ljust ute halva natten, vilket gör det ännu svårare att somna om.

Detta har vi haft många långa hetsiga disk om.... Men fortfarande får jag sömnlösa nätter pga detta.
Jag har försökt skaffa spray, näspluppar och dyl... men inget hjälper.
Han säger att han förstår min frustration, men han rår ju inte för det... Sant.
Men inte heller jag rår för det, men jag är den som får vara utan sömn.

Vad gör man? Vi har inte tillräckligt många rum för att dela på våra sovplatser heller.....

I natt var en natt där jag pga jobb gick och lade mig väldigt sent... liksom tidigare nätter denna vecka. 04.20 letar sig vibrationerna djupare och djupare in i min skalle tills jag slutligen vaknar.
Jag lappar till min make, men får sedan vara den som går ut ur rummet. Arg som ett jävla bi, eftersom det är en natt av flera på raken.... men inför mina möten idag, hade jag verkligen behövt sömnen.

Nu sitter jag här igen. Gråtfärdig, svullen runt ögonen och helt slut med en skalle som är så trött så det inte går att tänka.
Allt detta pga snarkningar.

En rask promis i kylan med dogsen hjälper kanske....
Det kändes skönt, tills jag träffade grannkärringen och får en utskällning för att hon minsann är tvungen att rensa gångvägen. HON som inte ens brukar den....... bla bla bla.
15 min senare tröttnar jag, vänder på klacken och går, med orden: "Det är enkelt. Gör det inte då...."
Jag orkade inte lyssna mer.... JAG hade dessutom inga som helst planer på att ställa mig och rensa skiten jag heller. Inte nu.
Perfekt uppgift för "städ dagen" i föreningen.

Städ dagar..... ja det är ngt som jag oxå stör mig på.
Alla föreningar har städ dagar, och alla föreningar drar ner på kostnaden av skötsel genom att städa själva.
De som (som vi) "aldrig har tid" dessa städ dagar, ses ner på.
MEN vi ges heller ingen möjlighet att betala vår del av skötseln.
Det enda är att städa själv.... men jag får inte betala för att någon annan kan göra det....
Varför finns inte det valet?
Är det inte mer rätt att alla ska bidra, eller är det bara genom tid jag inte har som jag får bidra?

Nu ska jag se, om tårarna (av trötthet) kan sluta rinna så jag kan lägga på makeup och bege mig ut så jag kommer hem någon gång.

Härlig fredag det kommer bli... sova.. .... precis vad jag vill göra.... Dock helst nattetid......
Trötthet gör det itne enkelt att tänka logiskt.

Aja.... Allt har iaf blivit bättre mellan syster och mig, och det är jag fruktansvärt glad över.
Är inte hel utan henne ;-) (även om det driver henne till vansinne)....

love u siss, and love u "pain in the ass" bro ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0