Måndag

Tro det eller ej... trots att det är semester, så är det måndag.
Just nu har Emilia poolparty, vilket egentligen kanske inte är det optimala med tanke på att regnet öser ner. Men det är fem tjejer, och vi hoppas på att regnet skall ha lugnat sig en aning när det är dags för doppen.
Att det inte blir ngt solande i solstolarna (som vi inte har) har vi redan listat ut.... Men bada i regn har de inget emot :-)

Eftersom jag inte vill säga exakt vad det är, så undviker jag att skriva om ämnet i sig... eller det som framtagit min uppenbarelse.....
Saker och ting är inte alltid som man vill att det ska vara. Det kan vara det med vissa, men inte med alla. Att leva i en fantasivärld, där det bara gäller att tillfredställa vissa.... är inte det optimala eller det mest naturliga för alla.
Det skapar ledsna ögon,och irritation.

Det har kommit till min insikt, att jag nu... mer än någonsin tidigare... passar mig för att "bli överkörd" och "tagen för given" igen. Minsta lilla antydan till detta, kan få mig att explodera i rädsla för att vad som komma skall om man biter i hop.
Tidigare svek, misstänker jag har en stor del i det hela.
Jag har bara ett liv, och jag tänker leva det för mig och min familj.
De få som kan acceptera mig som jag är, utan att försöka ändra mig.... förtjänar min respekt.....
Annars kör jag samma race som jag blir bemött med.

I´m not, and never will be the "friendly type"... .jag är bara jag.
Älskar enormt när jag älskar, och har känslor för stunden.
Glömsk till tusan.
Psycho... ja kanske till och med en gnutta av det.
Men... jag är ingen man kör över och skadar.....

Det vi planerar, gör oss lyckliga. Och vi är så tacksamma för de som gläds med oss.
Vår framtid, våra liv.
Skall det vara så svårt för vissa att förstå och respektera det?
Vi tvingar ju ingen att göra samma sak....... Vi vill bara vara oss själva, med de vi känner och älskar.
Precis som alla andra.....
Och herregud. Kan man inte glädjas åt det, och inte ens låtsas.. så kan man väl för fan hålla käften.
Och jag vet... att ni övriga kommer glädjas med oss i slutändan iaf.

*************************************

Emilias poolparty flyter på... nu har det gått snart två timmar.... två timmar av regn men tjejerna har redan badat, och värmt sig i bastun. Regnet... det fortsätter att ösa ner :-)
Snackset är framdukat och vi får se om det blir nagelmålning eller film efteråt... det hänger på regnet sas.

Själv sitter jag här och väntar på att bli "ropad på" så jag kan passa upp dem ;-) Under tiden söker jag aktiviteter att göra under sommarlovet. Inga dyra semestrar... utan vi tänkte försöka göra saker som finns i närområdet och tro det eller ej, men det finns ju en hel del att göra.
Fiska, paddla kanot, älgsafari och massor av fler saker :-) Och mer blir det....

Ojdå... för en stund sedan, så fastnade jag i dörren med hälen... ni vet, så där så man skrapar upp nästan hela alltet. Gör ont som fan ett tag, men sedan går det över.
Nu kändes det kladdigt, och jag upptäcker att jag blöder ganska rejält... Hoppsan då. Tänk vilken ironi... blodigt skadad under ett poolparty för 5 st 10 åriga tjejer... hahahaha.

Tjingeling and c u later guys!

Till råga på allt, så har jag nyligen beskådat den brutalaste gamningen i mänsklig historia. Likt svältande zombies och likt människor som skulle kunna slita andra i stycken, kastade de sig över saker.
graaaatis... graaaaatttiiiiiiiiissss..... graaaaaaaaatis!!!!!!
Gamning på extremt hög nivå, och chockerande beteende.
Från människor som borde veta bättre och som tidigare kommenterat andras beteende med avsmak.
Chockerande nog så verkar alla människor i grund och botten vara lika egoistiska.
Den dagen jag själv blir likadan (om jag inte redan är det) så skall jag omedelbart sluta umgås bland folk tills jag tillfrisknat.
Ge lillfingret, och de tar hela handen.
Fram tills dess, skall jag nog i förebyggande syfte öppna upp ett soppkök till uteliggare. Ren pin chi... eller av ren principsak, så kanske det är det man skulle gjort av grejorna... skänkt bort det, till de behövande ist.
Som en god gärning.

Kanske är det t o m så enkelt att jag är allergisk mot andra människor.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0