hemma igen

Ja... då var man hemma igen.

Känns enormt trist, men nu är det dags att på allvar sätta sig in i alla praktiska saker ang flytten, samt alla detaljer i huset som skall byggas.
Detta... plus jobbet som jag måste göra ;-)

Att vara hemma igen innebär även närmare tidsperiod till hösten, och med hösten kommer även att skolorna börjar. Med skolorna ökar risken för svininfluensan, och man rekomenderas att hålla sina barn hemma vid minsta tecken på sjukdom.
Hösten i sig, som innebär mycket förkylningar och dyl.
I England var majoriteten av de som blev hårdast drabbade, under 14 år. Barn ligger enormt i riskzonen och med dagens tempo finns det inget man kan göra för att förhindra det.
Föräldrar måste jobba, barnen måste åtminstånde gå i skolan.

Min extrema nojjighet har dessutom ytterligare en riskfaktor.
Den hemlighet jag bär på sätter nämligen även mig i riskzonen.
Mitt yrke gör att jag måste vara ute bland folk och träffa många potensiella smittbärare.
Helst av allt skulle jag bara vilja bosätta mig med min familj ute i stugan och beställa hem matvaror via internet.

Bara tiden kan avgöra, men jag är väldigt orolig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0