godmorgon alla monsterdiggare

Det är ju som sagt inte alltid det blir som man tänkt sig.
Trots att jag inte är den som haft alla tankar och planering inför 60 åringarnas fest, så har det varit fullproppat i det lilla utrymme som trots allt finns där.
Nu börjar det släppa, och jag är dåsig och seg.

Då dyker nästa problem upp.... och varför inte liksom.... vad mer skulle kunna gå fel?
Det regnar.
Inte så farligt kan tyckas för den som inte bor på landet, men för de som gör det... är det värre.....
Det är nu det visar sig med dränerade bäckar och igenproppade avlopp ;-)

Ute i min mors stuga (en av de blivande 60 åringarna) finns det stora åkrar. Vid åkrarna finns det bäckar.... som GunnarBonde är ansvarig för.
Tycker han inte att det är ngt att oroa sig för, så är det så.... det är hans åkrar.




Jag undrar om de hört från honom idag... kanske kommer han med sin helikopeter och räddar gamlingarna ur nöden.
Bäcken är nämligen översvämmad och går inte att ta sig över annat än med båt.
Den som varit med ett tag därute.... VET att det kan hända.
Börjar det bli översvämningar i området, så dröjer det inte länge innan den bäcken gjort åkerarna till sjöar. Hände ju nästan varje vinter när jag var liten (då vi fortfarande hade snö).

soon to be 60 åringen kommer inte ut för att fixa med saker inför festen i morgon. Paniken (tack och lov att jag inte talat med henne ännu, brukar bara ha en tendens att göra det värre) sägs växa i hennes röst.

Ingen gaddning blev det heller... ringde för att skjuta på tiden och så visar det sig att Ted försökt nå mig redan 6 juli för att avboka den. Han är på semester.... så det blir att fortsätta efter sommaren :-)
Men det gör inget, då jag faktiskt ringde för att boka om tiden.. hehe.... 6 juli, ja jag måste erkänna att jag är väldigt dålig på att lyssna av telesvar... gjorde det idag..
hehehehe.

Kommentarer
Postat av: Aidai

Hejsan!

Gick firandet av 60-åringarna bra? Vi satt med föräldrarna vid villan och tänkte på er. Hoppas vädret var bra! :)

2009-07-12 @ 10:55:03
URL: http://www.mikida-aidai.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0