vad ska du bli när du blir stor?

Fick du någonsin frågan när du var yngre?
Och gör du liksom jag...
Fortfarande kämpar med svaret......!

Inte för att jag inte är nöjd med mitt liv.... men jag har aldrig i förväg kunnat säga hur jag vill att det ska se ut. Hur saker och ting ska vara.
Jag är lite av en  drömmare, och det jag vill och önskar ena stunden, är inte vad jag vill ha i nästa stund.
Den  jag är som person, är inte riktigt den som främlingar får se....
Why?
Well... Det är ngt eller någon som bestämt att man skall bete sig som vuxen, om man är vuxen.... det gillar inte jag... inte alltid iaf.


I bland har jag bara lust att säga: "Fuck this shit" och göra precis det. Packa en väska, ta familjen och sätta mig i en bil och bara dra.
Skita i allt vad ansvar är.
Om någon sagt till mig, och då menar jag verkligen sagt till mig, hur jäkla trist det vardagliga livet skulle bli när jag blir stor skulle jag inte haft så bråttom att växa upp.

Det är en del av härligheten med att jag inte längre jobbar hela tiden.
Hemma.... med min familj.... så är jag den jag är.
Jag är tjejen i joggingbrallor, dansandes mellan (och på) möblerna som en ballerina, juckandes på maken likt en brunstig tik..... för att sedan vrida smyga runt hörnen och leka tvspel.

Nu får jag vara mig själv oftare igen :-) underbart!

Bla bla bla... alla säger att man ska vara sig själv jämt... men hallå. Gissa hur kunderna (eller min arbetsgivare) eller bara svensson i huset bredvid, skulle reagera om jag smög runt hörnet och slängde en fireball (fable 2) i stället för att säga:
"Hej, jag heter..... och kommer från........ "

Jag har drömt igen....
Fantiserat om huset igen.....
Det ska vara av sten. Inte betong... utan sten!


Nu har Ollan ont i magen igen... dags att vara mamma.. min lilla bebis.... skumt med hans mage....


Kommentarer
Postat av: DD

men jag vet ju inte....det är så länge kvar tills att jag blir stor så jag får lov att vela



kan jag inte bara få lov att vara DD tills jag bestämt mig??? ;D



2009-02-16 @ 00:23:36
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0