Växande ångest

Min ångest inför julfesten växer.
Inte heller kan jag sysselsätta mig med ngt, så jag inte tänker på det... utan ligger bara här och det förflutna kommer ikapp.
Det är första festen.
Ångest blandat med avundsjuka för att han kan men inte jag...

Inte gör det saken bättre med att jag för första gången på länge, drömt en dröm.
En dröm... om just julfesten.
Jag vill krypa in i mitt skal igen, tills allt känns säkert och tryggt.
Sätta mig i ett mörkt hörn, blunda och hålla för öronen tills allt är över. Stänga av alla känslor.
Graviditeten, bördan, stressen... festen... allt finns där. Precis som då.
Har lyckats förtränga det tills i natt.
Men nu är den här. Ångesten.
Jag vill bara fly, men ligger fast här...

Jag hatar verkligen att känna mig så här... så rädd... så sårbar... så orolig och utan möjlighet att påverka det.
Så ensam. Så beroende av andra.

Om det ändå bara kunde vara fredag nu, så allt var över.


Kommentarer
Postat av: Nillo

vi kan hämta dig till vår!!!;-)

fäller sätet bak till liggande och kör dig till östervåla!!!!!

Jaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-12-02 @ 09:59:14
Postat av: Cin

Du e så rar

2009-12-02 @ 16:05:07
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0