Om och om igen

Jag vräker ner min hydda.
Sängen svajar till av tyngden.
Efter att, likt ett stort fett sjölejon, åmat runt till en bra position... lagt kudden mellan benen och fluffat till kuddarna, så börjar en uns trötthet.. något som faktiskt påminner om  insomning, att ta till skepnad.
.. för att sedan avbrytas barskt av en akut full kissblåsa..
Varje lem måste återigen värmas upp inför kraftansträngningen rörelse.

Armarna dras segt under kroppen och skakar av anstränging när jag häver mig upp ngn centimeter.
Svallvågorna från överkroppens rörelser slår hårt i nacken när jag vrider överkroppen till en position som gör att benen kan ta spjärn mot madrassen.
Använder all min kraft för att dra upp benen så jag står i ngt som påminner om "fyrbent", samtidigt som jag sakta sakta förmedlar en order till kroppen att röra sig i takt mot fotändan där fötterna till slut kan nudda stadig mark.

Väl uppe lyckas jag ta mig till toaletten utan olyckor för att till min stora förtret inse att kissblåsans innehåll knappt uppmätte en dl.

Väl tillbaka till sängen igen, vräker jag ner min enorma hydda.
Svallvågorna slår återigen mig hårt i nacken i samma takt som sängen svajar av tyngden.
Åmar runt, likt ett stor sjölejon, till en bra position, lagt kudden tillrätta mellan benen och puffat till kuddarna under huvudet.
Tröttheten smyger sig återigen sakta in i mitt inre, insomningen är nära...
... för att sedan avbrytas barskt av en akut full kissblåsa.
Varje lem måste återigen värmas upp inför kraftansträngningen rörelse...

Om och om igen....
Hur kommer det sig att jag kissar oftare på nätterna än på dagarna? vore det itne mer praktiskt att sköta toabesöken dagtid?

...
.

Kommentarer
Postat av: Nillo

Michellin gubbe och sjölejon...typiskt tjejer för dig...ollan var ju ok;-)

Hur många barn till ska ni ha? <3

2009-12-03 @ 17:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0