Jäser

Mina cravings har som tur är ändrats från sötsaker till frukt.
Men frukt i dessa mängder är inte så bra det heller... gott, men inte så bra.

Jag lyckades ändå även få i mig lite läkerol igår....
Eller ja... lite kanske är att överdriva.. en och en halv ask ;-)
Läkerol har ju sin speciella slogan "Makes people talk"... men de borde även skriva i "makes people fart".
Shit vad min mage körde.
Jag vet om att överdriven mängd kan ge en laxerande effekt, men det har aldrig funkat på mig.... Gaser däremot... ooops.
Det blir att återvända till clementinerna och vara överlycklig över att jag inte tvingats till en gynundersökning under den mest gasiga perioden.

Min son är hemma idag, magknip.
Vet garanterat att han inte är gravid, så jag är lite orolig för honom. Hans mage har ju, precis som min, tidigare haft mycket krångel och dyl
Inte hård i magen, skiter som en gud... men ont.

Jag sjukanmälde honom i morse... eller.. hrm... trodde jag gjorde det.. hade visst fel nr.
Som den oansvarlige förälder jag är, så kollade jag ju inte det på nätet innan jag ringde.... för jag visste att jag måste ringa innan 07.45
Finner ett nr i min mobil, som hans extralärare ringde från förut. Ringer och lämnar medd om Sonen.

Nu vid 11 tiden ringer hans lärare och säger med sin spec lärarton:
"hur är det med Oliwer?"
Jag förklarar hur läget är, och tänkte att det var rart att de ringer....
Sen säger han: "Ja, för det är ingen som ringt och medd att han är sjuk"
Viss artig dispyt följer, eftersom jag VET att jag ringt... men inte har nr i huvudet så jag kan inte kasta det i ansiktet på honom.
Han avslutar med att. "Ja... vi har inte fått medd iaf. Och om du har papper och penna så kan du få rätt nr av mig så det inte blir fel nästa gång"
(Det är första gången Oliwer är SJUK denna termin)

Hela grejen gör mig faktiskt rejält förbannad. Sådan enorm skillnad på dotterns klassföreståndare och fritidslärare emot sonens...och då är det ändå samma skola.
När sonen råkat ut för olyckor pga lärarnas bristande koll, så är det ingen som ringer.
När det varit bråk killarna emellan, slagsmål och dyl.... så är det ingen som ringer.
Försöker man få en disk av detta, avfärdas den så vi föräldrar måste ta det UTAN lärarnas hjälp.
Men när han ska sätta dit mig för att icke sjukanmält sonen... ja då ringer han minsann!!!!!

Ska bli så jävla nice när De byter skola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0