Gömma!

Jag har gömt en Twixbar i min järntabletts ask!
Kändes som en bra ide då  ;-)
Dock fann jag den, så det hjälpte inte...

När Emilia gick med mig till Mvc igår, så frågade hon mig om det inte var så att jag skämdes när jag gick ut bland folk.
Hon sa det på ett sådant sätt som om det var en självklarhet.
Och jo... det stämmer nog.
Jag brukar skämmas lite faktiskt.
Är inte snabb
Vankar som en anka.
Blåblek efter alla dagar inomhus
Fet som en valross.
Men sen brukar jag tänka på att jag faktiskt har en enorm mage som putar ut oxå, så iaf vankningen och hastigheten är ganska tydlig.

(twixen är jättegod. Liksom lite seg i kolan... nu är den slut oxå... )

Tillsammans med läkaren kollade vi idag upp biverkningarna på att sluta med mina lyckopiller för hastigt.
Mycket riktigt!
Yrsel och förvirrning hörde till biverkningarna.
Likaså ... överkänslighet för smärta.
Vilket faktiskt förklarar varför det gjort så in åt helvete ont att ta blodtrycket de senaste 2 gångerna. Samt att sticka sig i fingret för blodkoll lämnade enorm ömhet samt ett blåmärke!!!!
Nytt recept är iaf mottaget, och det finns ljus i tunneln även för yrseln ;-)
No more fylla!

....

På mvc finns det gratis tidningar. Eller ja... tror de är gratis iaf... hoppas det, annars har jag stulit(bäst att släppa den tanken, man ska inte göra saker som får en att må dåligt.. så bäst att inte tänka på detta).
I denna tidning som jag fann nu, fanns:
7 tecken på att du faktiskt är gravid
och det var väldigt rolig läsning som slog huvudet på spiken.

* Svullna/Ömma bröst (duh... kommenterar inte ens detta)
* Utebliven mens (knappast negativt va? Vet ni vad skydden kostar idag... nödvändigt ont)
* Illamående (newsflash)
... sen kommer det intressanta:
* Cravings; Lakrits och clementiner!!!!! (It´s not just me!!!)
* Trött (mitt vanliga allmäntillstånd, ingen nyhet i det. Motion ska visst hjälpa har jag hört)
* Kissnödig;
"På dagen kan vätska samlas i benen. På natten vandrar det tillbaka upp i kroppen - och man blir kissnödig"
Där har vi det!!! Där fick jag svar på varför i helvete jag måste kissa så jävla mycket på nätterna!!!!
* Allt stinker; "Espresson som tidigare doftade så underbart för plötsligt magen att vändas ut och in."
Ah... nice att veta!
Jobbigt att göra sig av med den relativt nyinförskaffade espresso maskinen pga att jag kräks av doften!

Sen fanns det oxå en kolumm: Bygg bebis med rätt och nyttig mat!
Men jag hade inte tid att läsa mer, för Twixen ropade på mig och kände sig utelämnad i järntabletts asken.




NU!
Vila!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0