Dilemma

I går kväll kom Mia förbi.
Så underbart att se henne! Så länge sedan, men ändå känns det som igår :-)
Inget Te kunde jag bjuda på, men hon hade med sig Miakakorna och en stor form med frukt.
Underbart gott!
Härligt med sällskap.

Räknas det som att man hållit sitt löfte om att inte äta upp allt på en gång, om man faktiskt lyckas spara fyra st?
Visst borde det göra det... eller?
Det var svårt... de är gudomliga... som en blandning mellan mazariner och tosca... mmmmmm. Snålvattnet fyller munnen vid blotta tanken!

Nej, skämt åsido... tror det var mins tio som jag lyckades spara, men det var enbart för att magen var HELT full efter att jag, tillsammans med Emilia, ätit upp hela formen med frukt.
Det var passionsfrukt, melon, päron, apelsiner ... mmmmm.
Och det var igår.
Idag är en annan femma... det innebär, att de tio kakor som är kvar.... just nu... bör känna sig som hönsen i ett hönshus när räven stryker omkring på utsidan och de vet att det finns en öppning... räven har bara inte hittat den ännu.
Min gom och tunga är ömma av överdosen på cvitaminer, men jag kan fortfarande känna njutningen... mmmmmm.

Äta äta äta.... öppna ögonen och det finns fortfarande massor kvar!!
(igår alltså, idag är det slut :-(....)

Nu till mitt dilemma.
När kakorna är slut... så finns det inga kvar. Och de som är kvar nu, är inte mina att vräka i mig... :-(
Det är Miakakor, vilket innebär att den speciella touchen bara sitter i Mias fingrar.
Tur är väl det, kanske... även om mitt psyke just nu inte håller med... för annars skulle jag nog se till att jag fick de bakade om och om igen.
Och på dem skulle min vikt öka brutalt mycket mer än med Emilia i magen. (ryser, men jag är ändå på väg dit redan... ).

Mmmmmmm..... Miakakor.... mmmmmmm!!!

Idag är det fredag.
113 dagar kvar till BF och fyra dagar kvar till läkarbesöket som skall ge mig mer frihet, eller se till att jag uttråkad ligger kvar i sängen...
OM jag inte får vara uppe mer än idag... hur blir då julen i år?
Vågar inte ens tänka på det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0