Dilemma i megaform!

FAN!

I dag informerade jag min son om att han inte får svära. Inte heller får han säga fula ord, det accepteras inte.
Då jag själv svär som en borstspindel, och min tunga både ruttnat och spottat ut svarta grodor i åratal förklarar jag genom att helt sonika förklara situationen.
Den person som ständigt måste fylla ut sitt vokabulär med svordomar och fula ord, har ett väldigt litet ordförråd.
De som har ett bra och brett ordförråd, behöver inte dessa ord, då de helt enkelt använder sig av "rätt och fina" ord.
M a o Mitt ordförråd suger.
Men han är liten och skall fortfarande utveckla sit ordförråd ;-)
Sen var det färdig disk.
Tänk att kidsen aldrig verkar känna ett behov av att ifrågasätta sin mors brist på intelligens.... hrm....

I flera dagar, månader och samma sak varje år... så har jag nu ett stort problem.
Vad ge min make i julklapp?
Det han vill ha, skaffar han sig innan jag får en chans att veta vad det är.
Kläder är trist, det shoppar han ständigt iaf.
Jag vill ge honom ngt speciellt... det vill jag varje år.
Men vad fan ger man en som har allt? Och det han inte har skaffar han sig?
Det borde vara totalt förbjudet att inhandla saker till sig själv under vinterhalvåret.....
Jag har än idag, den 18 dec, inte den blekaste aning om vad jag ska ge honom i julklapp.
Och tiden tickar på....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0