Ajdå...

... Eller egentligen kom jag inte på någon som helst kommentar till det hela. Kände mer en irriterad (dumförklarande) känsla, när det helt plötsligt lyckades vändas åt att det är mitt fel.... eller Mattias.
Då går det inte att göra annat än att skratta... för det var bra komiskt.
Så vad är det egentligen som förbryllar mig.

Jo, det är så... att på uppfarten här så står två bilar. Vår ena bil, och svärfars.
Denna dag stod svärfars längst in, vilket då innebär att vår bil måste flyttas för att han ska kunna ta sig ut.
Själv hade jag somnat om, och det var ingen som väckte mig..... inte förrän efteråt.

Jag blir först medveten om att ngt händer när jag hör bil larmet.
Men då det tystnar efter ett tag, så tänkte jag att ... äh... spela roll.

Sen kommer svärmor... himlar med ögonen och säger: "förlåt att jag väcker dig, men svärfar skulle behöva din hjälp". Sen flinar hon, så jag var lite förberedd på att det skulle vara ngt konstigt som inträffat.
Och mycket riktigt....
Vår bil startas inte genom att man vrider en nyckel.
Utan man trycker i en dosa, och sedan trycker man på en knapp.... För den som är van, så kan det tyckas väldigt tydligt vilken sida som är rätt resp fel håll...



Men för svärfar var inte detta tydligt, utan han hade helt sonika tryckt in... med kraft... dosan åt fel håll.
Och den hade fastnat.
Han fick inte igång bilen, och han fick inte ut dosan.

Jag försöker lirka lite, men ringer sedan min käre make... som säger en del saker som inte ens jag vågar skriva här, och inte heller ville jag vidarebefodra dem till min svärfar... så jag bad min make ringa honom för att lugna ner sin far.
Som tur är har vi en bekant som är meck inom just det märket. Maken fick ringa honom... och när denna bekant äntligen slutat skratta, så fick vi veta att det var bara att dra hårt.
Dvs samma styrka som användes när han tröck i den... asg..

När dosan väl var ute, vägrade svärfar köra bilen.
Den får heller inte längre stå ivägen för hans bil, utan vi får se till att flytta den tidigt på morgonen.
Upplevelsen verkar ha varit mycket hemsk, och bra hjärtslitande .... när bilen t o m blir bannlyst från gården.

ASG!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0