tisdag, dag två i "orka" tillvaron.

Gäsp!
FAN ... ,idag var det ingen lek att gå upp, och igår var det ingen lek att försöka somna.
Trots att jag varit uppe sedan 06:00 så kunde jag verkligen inte somna, och det tog mig minst 10 min innan jag hörde kl i morse.
Pga min Admindag i går, så har jag då två dagars kundbesök idag. Det känns ok nu när jag fått lite mer peil på vars fan jag ska någonstans. Lite smått admin kvar som jag måste göra nu på morgonen, men sedan är det ut.
Tror inte det är så många kunder som är på plats, men mest för att boka besök inför nästa cykel.... när de är på plats.

I går kväll fick vi besök från M, P och lilla söta S.
Skönt att träffas och snacka av sig lite, det var så länge sedan.
De skulle kommit på besök ut till Paradiset, men då M fått  med sig en fruktansvärt otäck bakterie hem från Thailand, så tvingades vi skjuta på det. Istället blev det besök för henne på sjukhuset.
Fy 17 vad otäckt! Hoppas jag aldrig någonsin får ngt liknande. Stackarn var bara skinn och ben (som om hon hade ngt att ta av från början).

I dag får vi veta om skogvaktarn fäller dungen åt oss, samt hur mycket han vill ha för det.
Det är trots allt nästan 50 träd..... Betalar mer än gärna för att slippa fixa det, och snubben har ju lite mer peil på hur han skall göra det.
Längtar tills i september då vi åker ut igen....

Idag skall jag hämta flyttkartonger som jag raggat till mig från en gammal skolkamrat som numera bor här i Väsby. Runby faktiskt t o  m. Tänk vad världen är liten ;-)
Dessutom har jag beställt en del kartonger från jobbet, får se om jag får dem utkörda eller om jag som vanligt måste åka ända till andra sidan stan för att få loss dem.

Nej, nu är det dags att jobba så inte dagen blir alltför lång!
I morgon försvinner en stund hos MVC oxå :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0