skor

Det är en jobbig sak det där med skor.
Materiell vissterligen, men ändå en väldigt viktig del av livet.
Jag står ju i dem...
och det sägs att man ska ha fötterna stadigt på jorden (där försvann mitt argument för klackskorna).
Finns även meningsuppbyggnader (som inte jag hittat på) där det sägs att man ska "sko sig" på någon... eller var det något. hrm.. kommer inte ihåg riktigt.

Hur som helst. På sista tiden har det blivit en del skor....
Jag har fortfarande extrema problem att gå i klackskor... men de är ju fina att titta på :-)... och när jag knatar ner till Deichmann och skall köpa skor... så finns det ett par supercoola med nitar och 1dm hög klack för bara 249 kr ... då måste jag ju bara köpa dem.
Även om det innebär att jag inte får med mig ett par praktiska skor, som i sin tur leder till att jag måste köpa ett par skor.. och så upprepar sig visan.

Sen kommer han å klagar på att jag har skor överallt.... i hallen.
Mäh... det är inte direkt så att jag fått en skohylla snickrad åt mig som Charlotte har!
De måste ju vara någonstans, och är de framme så kan jag ju titta på dem även om jag inte alltid använder dem :-)

Men.. .nu till mitt dilemma.
Jag är fet.
Fötterna är svullna och breda gravidfötter även om inte den riktiga magen kommit ännu.
Min röv och mina lår tynger ner mina annars så ansträngda knän så att jag helt enkelt inte kan ha den minsta antydan till klack nu efter semestern.
Så.... jag måste ha nya skor... igen... vet dock inte hur jag ska säga det till käre M.

 Jag: - "Eh... jo lofi... du vet de där 5 par klackskorna som jag har köpt den senaste tiden"
M: - "Mmmmmmm......."
Jag: - "Jo... du vet vi ska ju ha den där efterlängtade bebisen snart (ok typ hela tiden kvar men ändå), och min kropp är den som skall bära den... och min kropp har tagit sådan stryk av de andra två graviditeterna.... så jag skulle verkligen behöva köpa andra skor... utan klack..."

Jo du... den lät. Jag kommer inte få åka och köpa några skor mer efter det sen....
Äh... men who needs it?
Jag har ju mina flipflop, och gillar inte bossen dem,.... så kan de få köpa nya åt mig :-)



Ps... varför skor... varför nu? Jo, jag skulle städa undan skorna.... eftersom jag inte använder dem.... och inser att klackskor är svåra att packa undan.... de skär liksom hål i mina säckar.

Vilket dilemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0