Förstföderska på nytt... ?

Enl sägnen så är man som en förstföderska efter 7 år. För oss har det gått 8 år sedan jag var gravid sist. Så jag klassas alltså som en förstföderska.
Tidigare graviditeter har jag inte haft det minsta problem med halsbränna eller illamående. Inte heller denna trodde jag... men det tror jag att jag måste ge mig vika på.
Jag mår illa som fan, men jag vet inte om det är för att jag är gravid. När börjar man må illa då? Inte fan orkar jag läsa alla fanatiska skriverier på nätet om gravidet... jag kan ju det här ... jag har gjort det förr!
Eller kan det verkligen stämma... att jag är som en förstföderska på nytt.... hrm.

Fram tills nu, har jag verkligen inte gjort ngt annat än att slöa framför datan och varit ute med dogsen. Illamåendet har gjort att jag inte fått i mig mer än en pollymuffins. Borde äta ngt mer, men vågorna kommer över mig när jag funderar på vilken mat jag skulle kunna göra iordning.
Kanske är det oviljan att börja jobba igen som gör att jag inbillar mig själv sjuk!
Kan det vara så löjligt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0