FESTAT JÄRNET!

Ja, det var det nog ett par som gjorde... samt att herr och fru Krisijansen numera kanske ligger dåsiga och fruktansvärt trötta efter allt som varit.
Jo, det var bröllop igår.
Adolf och Charlotte blev herr och fru :-)

Fick beröm igår oxå.... från en "bigboss" på EA :-)
Min engelska är så klockren och stark att han inte kunde förstå hur det kom sig... då jag är Svensk/finne som inte varit utomlands (utom i spanien en gång) innan jag träffade min käre make.
Det kändes iaf jättekul att få sådant beröm... talar ju inte språket dagligen längre :-)

Hur som helst... dagen/kvällen var mycket trevlig. Hade dock gärna lämnat de festande personerna och min make tidigare om jag kunnat... men vi var fast på en ö.
Så det blev till att sitta stilla på en stol mestadels av tiden, små korta promisar i duggregnet runt den lilla ön.... Mysigt var det iaf.
Och jag fick mer än ett tillfälle att känna mig enormt stolt över min käre make!

I dag däremot känns det som om jag tillhörde de som festade hårdast.
Jag har så fruktasnsvärt ont i höfterna och får sammandragningar så fort jag rör mig.
Morr... har verkligen inte tid med det här!!!
Min kärlek säger hela tiden åt mig att ta det lugnt... jag gör det där... osv... men jag VILL ju oxå fixa!

AJa.... i kväll kommer systerdotter och hjälper mig med tomten.
Ogräset skall rensas och Ina - tonåring som hon är - är inte rädd för att ta i.
Visserligen betalar jag... men det är för att jag vet vilken tråkig syssla det är för en tonåring... glad är jag att hon kommer iaf :-)

I morgon skall syster kika på två hus åt samma håll som vi ska flytta! Hoppas verkligen ngt av dessa faller dem i smaken, så de kommer åt vårt håll.
Det hänger ju på vilka hus de flyttar, när man omger sig i en radie och inte ett område. Då kan man hamna vart som helst, där det bästa huset till det bästa priset finns.
Men JAG hoppas att de finner just det huset nära oss!
Vill ju ha syster nära!

Nu ska jag gå upp med trasan :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0