söndag och klocka läggdags

Ja, då var även den här helgen över.
Men vilken fart det varit.....

Fredagen var det ju jobb, och sedan blev det trädgårdsarbete.
Det är ju liksom dags att rensa ur lite ogräs och återigen försöka få några gräs strån på de kala fläckarna där det skall vara grönt av gräs.

På lördagen... som jag tidigare skrivit, så var det ju dags att åka till kolmården.
Kidsen väckte och redan kl 07:00 och tyckte att vi skulle åka asap.
Efter mycket om och men så lyckades vi lura till oss ytterligare en timme i sömn... Vi var ju helt slut efter veckan som varit.

Precis när vi ska åka, så läser jag på "biljetten" och det visar sig att det inte alls är biljett... det är bara en inbjudan till att få biljetter, men man måste ringa och dyl.
När vi fick lapparna, så kunde jag svurit på att det var ytterligare en lapp.... men jag minns inte, då jag inte kollade så noga. Plockade bara in dem och lade allt på bänken.

Hur som helst, så vågar vi ju då självklart inte åka hela vägen till kolmården... men kidsen hade sett fram emot det så mycket... så något måste ju ske.
Så det fick bli skansen.
(det visade sig sedan... när vi kom hem. Att lappen jag mindes, var själva biljetterna... och de hade min käre make "städat undan" utan att kolla på dem.....)

En härlig dag.
Underbart väder och en mycket mysig avslappnad tillvaro med familjen.

Sen när vi kom hem, så passade jag på att sola en liten stund för att sedan söka efter vilka kläder jag skulle ha på mig inför festen på lördagskvällen.
När man inte går ut så ofta.... så känns "samma gamla kläder" så trist.... men jag orkade heller inte åka och shoppa ngt...s å det var bara att försöka vara så fantasirik som möjligt.

Festen var underbart trevlig.
Det vrålades och skrålades till singstar..
Dansades och flamsades i takt till musiken.

Vissa.... gammelgubbar.... som inte hade vett nog att veta sin ålder, och dessutom inte heller veta hur man beter sig bland folk... dök förbi....
Lustigt hur vissa människor aldrig växer upp.... aka äckelgubbar!! Uäk!
Hur som...

Kvällen slutade dock på ett mycket tragiskt sätt... när en Ordningsvakt på MG i Vallentuna tar beslutet att agera "som han får" och putta ut en av "gänget" så ha föll huvudstupa ner i asfalten och tuppade av.
Killen som åkte i backen, tillbringar numera ett par dagar på sjukhuset med spräckt skalle och skadad axel.
Allt för att Ordningsvakten Patrik på MG i vallentuna anser sig att enligt "paragraf 13 i bla bla bla lagen" har samma befogenheter som en polis.
Det jag ställer mig frågande till är dock....
Bara för att man är ordningsvakt.... betyder det att man får bruka våld?
Nej... det var sista gången jag satte min fot på det där haket!!
Nästan så jag trodde jag skulle åka på stryk för att jag ifrågasatte hans agerande.
Helt sjukt!

Nej... tacka vet jag mitt kära sommarland ;-)
Men tack P för en superduper fest!!!

Nästa vecka har redan börjat, och jag borde ha varit i säng för länge sedan.
Men som vanligt så sitter jag uppe med jobb..... Börjar få lite ordning nu iaf, men jag vettefan om det här verkligen är min grej. Jag kan ju inte sluta när jag väl sätter mig här..... suck!!
Inte själva "det" men allt runt om.
Det outtalade kravet om att jobba dygnet runt..... Om man vill prestera ngt.....
Får se om det ändrar sig...
Tiderna annars är super. Jobbet i sig är betydligt mycket roligare än jag trodde.

Nej... nu får det vara nog för i kväll... dags att gå och nanna....

...... hur kunde jag vara så puckad och boka en så tidig tid, så långt borta... en måndag!!!!!!!.............

Kommentarer
Postat av: Nillo

Patrik "Heive" boendes i Lindholmen vallentuna

anabola freak...rix pucko...ett par namn på honom ...fått gamla nordins vakter att förlora väktar lägget!!!

2009-04-27 @ 17:45:15
Postat av: Cin

Ja han trodde väl inte att han kunde spräcka skallen på en person och fortsätta vara anonym... Hoppas verkligen han åker dit samt att M återhämtar sig från spräckt skalle och blödning i hjärnan lagom så han kan vittna mot den där jäveln!

2009-04-27 @ 22:33:29
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0