Tonight... (långt)

"Tonight is the night we´re gonna make it happen..... "

I kväll är det dags.

Är ledig i dag... och tydligen ganska så trött.... ovanligt huh...
Min käre parter påstår att jag tidigt på morgonkvisten hade puttat på honom med enorm kraft, och när han i sin tur flyger upp - klarvaken - för att se vad som föranlett denna attack.....och frågar mig:
-"Vad gör du???
så svarade jag (påstår han iaf):
-"Jag fluffar kuddar..... jag fluffade kuddarna..... "
... och vänder mig sedan och somnar om.....

När det sedan var min tur att vakna - fick sovmorgon - så märker jag tydligt hur min skalle sakta med säkert övergår till det vakna tillståndet. Det där när man är vaken, men mycket lätt skulle kunna somna om igen om man fick vara ifred.
Som vanligt så ligger hundarna så att de tillsammans med täcket har mig fast som i ett skruvstäd.
För att ta mig ur detta så måste jag pressa bort dem.... för de har nämligen tagit efter min vilja att sova på morgonen.
Mina tider, styr hundarnas tider.
Tyson ligger fortfarande där uppe och sover. Han kommer inte komma ner förrän jag ropat på honom ett par gånger och helst först efter att jag redan varit ute med Déville.



Déville har svamp i örat.
Igår var vi på besök hos veterinären och återigen har de bytt ut nästan hela sin personal. De är snorkiga och otrevliga.
Det är en ny tant i receptionen (hon var väl billigare än de unga djurvårdarna) och jag hör hur hon missar och glömmer bort kunder som sitter i tele kö, svamlar drygt med oroliga hussar och mattar.....
Det måste ha varit den tanten som tog min bokning i måndags.
Hon beter sig som om hon har en enorm självkänsla, fast det egentligen bara är en fasad utåt.
Men det som gör mig riktigt pissed off, är att hon tar ett samtal med en kund, utan någon som helst kunskap i ämnet.
Kunden har en katt, av äldre modell.... som börjat kissa i sängarna och i sofforna.
Hon ger rådet att skaffa "piss off"
MEN HERRE GUD!!!
Katten har ju för fan bevisligen problem. En katt som varit rumsren under så många år, börjar inte bara helt plötsligt att kissa inne..... Det rör sig om problem med njurarna eller urinsten, och det senare är det som är mest sannorlikt.
Katten kanske bara "läcker" nu, men om ngn månad kommer stenarna vara så stora att de täpper igen.... och ger katten mycket smärta.
Hur som så finns det iaf sätt att kolla om det är urinsten eller inte. Lätta sätt.........
Katten behöver undersökas!! Men hon ger rådet "piss off".

Mitt beslut är iaf att ge tanten titeln "fittkärringen i receptionen".
Vart var alla gulliga och rara tjejer som jobbat där förut???
Jag var med min förra boxer en vipkund där, och kände alla. Athene somnade in i Maj, och sedan dess är alla utbytta. Buuuuhuuuuu!! I wanna be known!!!!!

När jag bokade tiden med "fittkärringen i receptionen" så försökte jag få den där vetten som själv har boxer, och känner till alla deras små ... krämpor.
Men jag fick bara svaret att "alla våra veterinärer kan hund" (they better- faaaan jag brukar alltid få välja).
När jag väl får komma in och min tilldelade veterinär kommer in, så vill jag bara fly ... .snabbt som fan.
Neeeeeej, inte hooooon!!!!!! Faaaaan!
Jag fick vetten som jag a b s o l u t inte vill ha. Hon som är så osäker på sig själv och alltid låter en vänta pga att hon ska dubbelkolla allt.... åhhhhhh!!!

Hon kollar, och jag avvaktar... hrm... hon kanske har lärt sig ngt. Hon verkar ju ganska ok nu.....
(jag älskar att hålla fast blicken på folk som är osäkra.... skitkul... men hatar när folk gör det på mig)
När allt nästan är klart.... så ska hon bara kolla ett sista prov i microskåpet.
OCH ÄR BORTA I 20 MINUTER!!!!
Va fan! fick hon jaga det där jävla microskåpet eller????
Jag var helt vansinnig när hon kommer tillbaka, efter att ha kikat ut och kollat vart hon tog vägen ett X antal gånger....
När hon kommer tillbaka så säger hon:
-"Ursäkta att det tog sådan tid. Jag fick ett samtal"

I det skedet såg jag framför mig hur jag flyger upp på henne, klöser ögonen ur henne, river upp huden på henne med mina bara naglar och sliter loss hennes hår i tofsar.
SAMTAL??? Fick jag vänta pga ett jävla samtal!!!!!???????? 
Jag tittar på henne med kolsvarta ögon, och störs sedan av en röst i min skalle som säger:

-"Hrm.... host host... inte meningen att störa här... men jag vill bara att du uppmärksammar en liten sak.... VEM är det som inte ...hrm... sköter sig just nu.... Helluuuuuu..... Lite fööör mycket ilska för en liten sak kanske.... "
Det var mitt sunda förnuft.
Varför??? Det brukar normalt sett inte hindra mig, utan snarare luta sig bakåt med en skål popcorn för att se underhållningen....
Nej, jag kom att tänka på D.D´s inlägg.... om hur en subba förstört hela hennes dag, så hon mådde dåligt och åkte hem.....

Jag vill inte vara en "sån" för ingenting.... jag är snäll.... lite för arg ibland bara kanske....

Det här inlägget blev långt.... har mer att skriva, så jag skriver mer sen... om typ efter en påfyllning espresso!!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Men fy, ja jag går inte dit längre . Jag tycker de tabbat sig för många gånger. Ställt fel diagnoser, varit otrevliga mm. De tog t o m livet av en bekants hund gav den fel dos med syrgas och sen hade de mage att ta betalt för dubbla tiden mot vad hunden låg med syrgas.

2008-09-07 @ 19:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0