Telesamtal....

Kund: Hej, jag har en AEG diskmaskin. Sådana säljer ni va?

Jag: Ja, det gör vi......

Kund: Jo, för det är så att jag har en sån, och den vill inte riktigt fungera så jag tänkte höra om du visste vad det är för fel...

Jag: Eh... nääää.... Maskinerna som vi säljer är nya från fabrik, men service kan hjälpa dig.

Kund: Ja men service har bara öppet på vardagar va?

Jag: Helt rätt så ja...

Kund: Ah... för det är ju söndag idag och de har stängt.

Jag: Mmmmm.... men jag kan fortfarande inte felen.

Kund: Men den har en felkod, tänkte att du kunde kolla den...

Jag: ..... mmm..... nej, faktiskt inte. Telnr till service är XX-XXXXXXX


1. Varför vänder man sig inte dit man köpt varorna?
2. Varför tror man automatiskt att jag kan varenda produktnr och servicar utantill, och dessutom fullt övertygade att jag kan säga vad det är för fel via tele...
3. Stick och brinn....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0