Klöverfolkets tant....

I mina ögon... när jag passerar henne, så verkar hon skum. Men vem är jag egentligen att döma en sådan sak.
Hon kanske lever i en helt skyddad och underbar värld, för hon ser alltid glad ut.
Knallar omkring ensam, sjungandes och talandes för sig själv... men alltid lika glad.
Hon är nog vad man skulle kalla en "väsbyprofil". Alla har någongång sett henne.

Jag såg henne inte idag. Kanske har hon redan hittat sitt fyrklöver, eller så fann hon klöverfolket.
När jag tänker efter så är hon nog inte alls en "normal" dam..... eller tant.
Med hennes kritvita hår, som alltid är välkammat och fint... kanske hon är en drottning eller beskyddare av klöverfolket.
Kanske hennes glada och smittande leende grundar sig i att hon ser så mycket gott som ingen annan ser.... Eller ser så mycket underbart som ingen annan ser...
Kanske ler hon inte ens åt oss (bevisligen eftersom hennes blick är någon annanstans) utan ler åt det hon ser... andra figurer... andra väsen....

Kanske ser hon en hel värld av älvor och väsen, klöverfolket... gräsfolket.... trädfolket.... cooooooolt!!!!

Längtar till stugan.... min stuga. Längtar efter ngt jag ännu inte upplevt. Längtar efter att mysa, slappna av och njuta av den avlägsna stressen och suga i mig lycka och harmoni....


Shit att jag inte hade kameran redo.... vid fönstret, till höger om mig... så landade en liten talgoxe (visste ni att de oxå äter andra fåglar... dödar dem... fast de ser så söta ut) och gick på fönsterbläcket....



desperationen efter att få ett nytt jobb ligger som en stor tyngd över mig, så skall jag även slänga in ett öga på jobbsidorna.
Inga jobb att söka igår.... dyker bara upp någongång i veckan.
Men dessa tider tar kol på mig....
Dessutom känner jag att jag börjar känna ansvar.... skyldigheter..... jag är rädd att jag annars blir kvar där för att inte förstöra för de andra.
Men en bättre chef, det får man leta efter......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0